Page 130 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 130

○  Öğrencilere yetenek ve ilgi kavramları ile ilgili bilgi verdikten sonra Ek’te yer alan örnek
            kartviziti gösterin. Ancak bu kartvizitin aynısını yapmalarını istemediğinizi, diledikleri gibi
            bir kartvizit tasarlayabileceklerini söyleyin.
          ○  Öğrenciler kartvizitlerini oluşturduktan sonra onları ikişerli gruplara ayırın ve eşleriyle kart-
            vizitlerini değişebileceklerini söyleyin. Bunun için aşağıdaki yönergeyi verin:


               Herkes kartvizitlerini tamamladığına göre şimdi onları kullanma sırası geldi! Şu an herkesin yanında bir arka-
            daşı var. Bir yolculuk öncesinde otogarda otobüs beklerken veya bir toplantı vesilesiyle tesadüfen bu kişiyle
            tanıştığınızı ve sohbet etmeye başladığınızı hayal edin. Kartvizitinizdeki bilgilere göre kendinizi tanıtın ve ar-
            kadaşınızı tanımaya çalışın. Sohbetin sonunda da birbirinize kartvizitlerinizi verin.”

          ○  Öğrencilere bu canlandırma için 3 dakika kadar süre verin.
          ○  Bu sırada siz de, iki ya da üç adet öğrenci sırasını yan yana koyarak uzun bir masa oluştu-
            run.

          ○  Öğrenciler canlandırmaları tamamladıktan sonra, tüm kartvizitleri bu masanın üstüne dizin.
          ○  Öğrencilere arkadaşlarının kartvizitlerini incelemek üzere bu masanın etrafına gelmelerini
            söyleyin.

          ○  Değerlendirme sorularıyla etkinliği bitirin.


              DEĞERLENDİRME SORULARI
              Kendinizi tanıtırken ne hissettiniz? Kendinizle ilgili neler fark ettiniz?
              Sizce sahip olduğunuz yetenek ve ilgilere uygun olan hangi meslekler var?
              Sizce yetenek ve ilgiler meslek seçiminde ve bir mesleği yaparken neden önemlidir?



             Öğretmene Not

             Etkinliği değerlendirirken yetenek ve ilgilerin zamanla değişebileceğini ve kariyer gelişiminde
             kendini tanımanın önemli olduğunu vurgulayın. Ayrıca kendini tanıma kadar meslekleri tanımanın
             da önemli olduğunu belirtin ve öğrencileri kendilerine uygun gördükleri meslekleri araştırmaya
             yönlendirin.
             Öğrenciler mesleklere yönelik önyargılı ifadeler (Bu meslek erkeklere/kadınlara göre değil gibi)
             kullanırsa bunları düzeltin. Mesleklerin cinsiyeti olmadığını açıklayın. Meslek seçiminin cinsiyetle
             değil öncelikle sahip olunan yetenek ve ilgiyle şekillendiğini belirtin.
















          128
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135