Page 129 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 129
10. BENİM KARTVİZİTİM 40 dk.
Amaç Öğrencilerin kendi yetenek ve ilgilerini fark etmelerini sağlamak
Malzeme Öğrenci sayısı kadar kartvizit boyutunda kart ve renkli kalem
Öğretmene Not
Bu etkinliği uygulamadan önce okul psikolojik danışmanından destek alın. Mesleki yetenek ve
ilgi kavramları hakkında bilgi edinerek etkinliğe hazırlanın.
Bu etkinliği pansiyonda kalan öğrencilerinizin kendilerini tanımalarına destek olmak amacıy-
la uygulayabilirsiniz.
○ Öğrencilere kendilerini daha yakından tanımalarına yönelik bir etkinlik gerçekleştireceğini-
zi söyleyin.
○ Her öğrenciye kartvizit boyutunda kart ve renkli kalemler dağıtın ve şu yönergeyi verin:
Şimdi sizden kendinizi anlatan bir kartvizit yapmanızı istiyorum. Bu kartviziti yaparken size dağıttığım renkli
kalemleri ve kartları kullanacaksınız.
○ Öğrencilere kartvizitin ne olduğunu bilip bilmediklerini sorun. Yanıtları alın. Daha sonra
kartvizite ilişkin aşağıdaki bilgiyi aktarın:
“Kartvizit bir kişinin ya da kurumun yaptığı işle ilgili bilgi veren ve işin tanıtımını yapan bir araçtır. İnsanlar
diğer kimseler ya da müşterileriyle iletişim kurmak için kartvizitlerini paylaşırlar. Bir kartvizitte, şirket adı,
kişinin adı, iletişim bilgileri gibi bilgiler yer alır. Ancak bizim hazırlayacağımız kartvizit biraz farklı olacak.
Kartvizitinizde kendinizi anlatacaksınız. Yeteneklerinizi ve ilgilerinizi paylaşacaksınız. Ama önce yetenek, ilgi
ve değer kavramlarına bakalım.”
○ Öğrencilere daha sonra yetenek, ilgi, ve değer kavramları hakkında bilgi veriniz.
Yetenek, “Ben neleri iyi yapabiliyorum?” sorusuna verdiğiniz cevaptır. Bazı kişiler sayısal alanda yetenekli
olabilirler ve kendilerini sayılarla ilgili problem çözmekte, fen ve matematik alanında başarılı görürler. Bazı
kişiler ise sözel ve sosyal alanda yetenekli olabilirler. Bu kişiler insanlarla ilişki kurmakta, sosyal olayları in-
celemekte ve edebi konularda kendilerini yetenekli görürler. Bazı kişiler ise görsel alanda iyidirler. Şekillerin
farklı konumlarını hayal etmekte, tasarlamakta ve çizimde iyidirler. Şimdi siz bu soruyu kendinize sorun: Ben
neleri iyi yapabiliyorum? (Öğrencilerin yanıtlarını alın.)
İlgi ise, “Ben neyi yapmaktan hoşlanıyorum?” sorusuna verdiğiniz cevaptır. Bir konuda yetenekli olabilirsiniz
ama o konuyla ilgili bir işten hoşlanmıyor da olabilirsiniz. Örneğin matematikle aranız iyidir ama makinalarla
çalışmak size sıkıcı gelebilir. Bazı kişiler makinalarla çalışmaktan, bazı kişiler insanlarla ilişki kurmaktan, bazı
kişiler hayvanlarla ve doğa ile çalışmaktan daha çok hoşlanırlar. Siz neleri yapmaktan hoşlanırsınız? (Öğrenci-
lerin yanıtlarını alın.)
127