Page 129 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 129

10. BENİM KARTVİZİTİM                               40 dk.

          Amaç   Öğrencilerin kendi yetenek ve ilgilerini fark etmelerini sağlamak
          Malzeme Öğrenci sayısı kadar kartvizit boyutunda kart ve renkli kalem




             Öğretmene Not
             Bu etkinliği uygulamadan önce okul psikolojik danışmanından destek alın. Mesleki yetenek ve
             ilgi kavramları hakkında bilgi edinerek etkinliğe hazırlanın.



              Bu etkinliği pansiyonda kalan öğrencilerinizin kendilerini tanımalarına destek olmak amacıy-
              la uygulayabilirsiniz.

          ○  Öğrencilere kendilerini daha yakından tanımalarına yönelik bir etkinlik gerçekleştireceğini-
            zi söyleyin.
          ○  Her öğrenciye kartvizit boyutunda kart ve renkli kalemler dağıtın ve şu yönergeyi verin:

               Şimdi sizden kendinizi anlatan bir kartvizit yapmanızı istiyorum. Bu kartviziti yaparken size dağıttığım renkli
            kalemleri ve kartları kullanacaksınız.

          ○  Öğrencilere kartvizitin ne olduğunu bilip bilmediklerini sorun. Yanıtları alın. Daha sonra
            kartvizite ilişkin aşağıdaki bilgiyi aktarın:


               “Kartvizit bir kişinin ya da kurumun yaptığı işle ilgili bilgi veren ve işin tanıtımını yapan bir araçtır. İnsanlar
            diğer kimseler ya da müşterileriyle iletişim kurmak için kartvizitlerini paylaşırlar. Bir kartvizitte, şirket adı,
            kişinin adı, iletişim bilgileri gibi bilgiler yer alır. Ancak bizim hazırlayacağımız kartvizit biraz farklı olacak.
            Kartvizitinizde kendinizi anlatacaksınız. Yeteneklerinizi ve ilgilerinizi paylaşacaksınız. Ama önce yetenek, ilgi
            ve değer kavramlarına bakalım.”

          ○  Öğrencilere daha sonra yetenek, ilgi, ve değer kavramları hakkında bilgi veriniz.


               Yetenek, “Ben neleri iyi yapabiliyorum?” sorusuna verdiğiniz cevaptır. Bazı kişiler sayısal alanda yetenekli
            olabilirler ve kendilerini sayılarla ilgili problem çözmekte, fen ve matematik alanında başarılı görürler. Bazı
            kişiler ise sözel ve sosyal alanda yetenekli olabilirler. Bu kişiler insanlarla ilişki kurmakta, sosyal olayları in-
            celemekte ve edebi konularda kendilerini yetenekli görürler. Bazı kişiler ise görsel alanda iyidirler. Şekillerin
            farklı konumlarını hayal etmekte, tasarlamakta ve çizimde iyidirler. Şimdi siz bu soruyu kendinize sorun: Ben
            neleri iyi yapabiliyorum? (Öğrencilerin yanıtlarını alın.)
             İlgi ise, “Ben neyi yapmaktan hoşlanıyorum?” sorusuna verdiğiniz cevaptır. Bir konuda yetenekli olabilirsiniz
            ama o konuyla ilgili bir işten hoşlanmıyor da olabilirsiniz. Örneğin matematikle aranız iyidir ama makinalarla
            çalışmak size sıkıcı gelebilir. Bazı kişiler makinalarla çalışmaktan, bazı kişiler insanlarla ilişki kurmaktan, bazı
            kişiler hayvanlarla ve doğa ile çalışmaktan daha çok hoşlanırlar. Siz neleri yapmaktan hoşlanırsınız? (Öğrenci-
            lerin yanıtlarını alın.)





                                                                     127
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134