Page 143 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 143
3. ÇİZGİLİ KAPLUMBAĞALAR 40 dk.
Öğrencilerin iletişim kurma becerilerini geliştirmek
Amaç Öğrencilerin önyargıların iletişim kurma sürecini etkilediğini fark etmelerini sağ-
lamak
Malzeme Yönerge 1 ve 2
○ Öğrencileri ikişerli gruplara ayırın.
○ Aşağıdaki yönergeyi verin:
“Şimdi sizlerle ilginç bir oyun oynayacağız. Bu oyunu oynamadan önce sizlere dağıtacağım yönergeleri oku-
manızı istiyorum. Yönergelerde üstleneceğiniz roller var. Rollere göre bir konuda görüşme yapmanız isteniyor.
Okuduktan sonra 15 dakika süreniz olacak. Bu süre içerisinde eşinizle konuşarak yönergede anlatılan soruna
bir çözüm bulmanız gerekiyor. Sonuca ulaşan gruplar sonuçlarını sadece benimle paylaşacak. Birbirinize her
hangi bir şey söylemeyin. Hadi bakalım!”
○ Öğrencilerin yarısına 1. yönergeyi, diğer yarısına da 2. yönergeyi dağıtın.
○ Öğrencilerin yönergeleri sessizce okumalarını sağlayın.
○ Okuduktan sonra etkinliği başlatın.
○ Uygulamalar tamamlanınca her iki tarafı da memnun eden bir grup olup olmadığını sorun.
Eğer varsa bunu nasıl gerçekleştirdiklerini her bir gruptan anlatmasını isteyin.
○ Daha sonra diğer gruplara söz verin ve her bir grubun görüşme sürecinin nasıl geçtiğini
anlatmasını isteyin.
○ Daha sonra gruba aşağıdaki soruyu sorun:
“Karşı grup hakkında size önceden verilen bilgi, iletişim sürecinizi nasıl etkiledi?
○ Öğrencilerin yanıtlarını alın ve önyargıların insanlar arasındaki iletişim sürecini ve uyuşmaz-
lıkların çözümünü nasıl etkilediği üzerinde tartışma başlatın.
○ Her grup paylaşımda bulunduktan sonra aşağıdaki değerlendirme sorularını tartışarak et-
kinliği sonlandırın.
141