Page 147 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 147
4. GEL BERABER OYNAYALIM! 40 dk.
Amaç Öğrencilerin özel gereksinimli bireylerle empati kurmalarını sağlamak
Malzeme 10 sandalye ve bir torba misket
○ Öğrencilerden küçükken oynadıkları oyunları düşünmelerini isteyin.
○ Öğrencilerin hatırlayıp size söyledikleri oyunları tahtaya yazın.
○ Eğer söylenenlerin arasında yoksa, aşağıdaki oyunları tahtadaki oyunlara ekleyin:
• Sandalye kapmaca
• Saklambaç
• Misket
○ Öğrencileri 3 gruba ayırın.
○ Bu üç oyunu özel gereksinimi olan öğrenciler için uyarlayacaklarını söyleyin ve aşağıdaki
yönergeyi verin:
“Kimi oyunları özel gereksinimi olan arkadaşlarımızdan bazılarının oynaması zor olabilir ama bu imkansız
değildir. Şimdi sizlerden sandalye kapmaca oyununu işitme engeli olan, saklambacı fiziksel engeli olan, mis-
ket oyununu ise görme engeli olan öğrencilerin oynayabilmesi için uyarlamanızı istiyorum. Bu üç oyunu öyle
tasarlayın ki özel gereksinimi olan arkadaşlarınız da oynayabilsin. Bunun için 15 dakika süreniz var.”
○ Öğrencilere oyunları uyarlamaları için 15 dakika süre verin.
○ Oyunlar hazırlandıktan sonra öğrencilerden sunmalarını isteyin.
○ İsteyen grupların uyarladıkları oyunları oynamalarına izin verin.
Öğretmene Not
Bu etkinlikte öğrenciler özel gereksinimi olan bireylerle empati kurma fırsatı bulacak ve oyunları
uyarlarken kendilerini bu arkadaşlarının yerine koyacaklardır. Etkinliği değerlendirirken empati kur-
manın ne kadar önemli olduğunun altını çizin ve küçük farkındalıkların bireylerin hayatında büyük
değişiklikleri oluşturduğunu vurgulayın.
○ Aşağıdaki değerlendirme soruları ile etkinliği sonlandırın.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Oyunları tasarlarken ve oynarken neler hissettiniz?
Oyunları tasarlarken nasıl bir yöntem izlediniz?
Sizce özel gereksinimi olan insanların hayatlarını kolaylaştırmak için başka neler yapılabilir?
145