Page 152 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 152

Buz Kırıcılar /

                         Isınma Etkinlikleri









              ISINMA ETKİNLİKLERİ NEDEN ÖNEMLİDİR?

          Buz kırıcılar, isminden de anlaşıldığı üzere ortamdaki buzları kıran etkinliklerdir. Genellikle kim-
          senin birbirini tanımadığı toplantı ya da eğitimlerin başında katılımcıların rahatlaması ve top-
          lantı ya da eğitime kolay bir giriş yapmak için kullanılan etkinliklerdir. Dolayısıyla tüm Tanışma
          ve Tanıma Etkinlikleri aynı zamanda birer buz kırıcıdır. Isınma Etkinlikleri ise kısa ve genelde
          eğlenceli oyunlardır. Uygun ve doğru bir biçimde uygulandığında hem buz kırıcıların hem de
          ısınma etkinliklerinin öğrenciler için pek çok yararı vardır. Bunlar;
          • Canlandırır, enerji verir.
          • Bedeni ve zihni harekete geçirerek kişileri öğrenmeye hazırlar.
          • Grubun kaynaşmasına yardımcı olur.
          • Kaygıyı azaltır.
          • Konuya odaklanmayı sağlar.
          • Yaratıcı düşünmeyi geliştirir.
          • Öğrencilerin sınıfla olan bağlarını güçlendirerek motivasyonu arttırır.

          Bu tip etkinlikler yalnızca Ortaöğretime Uyum Programı için değil, derslere başlamanın ya da
          blok derslerin ortasında öğrencileri canlandırmak ve yeniden dikkatleri toplamanın güzel bir
          yoludur.
              DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
          Isınma etkinliğinin en büyük özelliği kısa ve enerjik olmasıdır. Dolayısıyla en fazla 5-10 dakika
          sürmelidir. Daha fazla sürdüğünde öğrencilerin sıkılmasına neden olabilir. Buz kırıcılar daha
          uzun sürebilir. Her öğrenci bu tip etkinliklerden hoşlanmayabilir ya da katılmak istemeyebilir.
          Ancak çoğu öğrenci bu tip etkinlikleri sevecek ve katılacaktır.
          Bu etkinlikleri Ortaöğretime Uyum Programı’nızda her günün başlangıcında veya sınıf içerisin-
          de yapacağınız bir etkinlikten önce kullanabilirsiniz. Bu tip etkinlikler sadece çocuklar için değil





          150
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157