Page 148 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 148
5. KROKİDEN BUL, KURTAR! 40 dk.
Öğrencilerin acil durumlarda doğru ve güvenli hareket yöntemlerini deneyimleye-
Amaç
rek öğrenmesini sağlamak
Okul bahçesinin krokisi ve ampul, yumurta, küçük top, kalem, bardak, ataş vb.
Malzeme
nesneler
○ Öğrencilerin, bulundukları noktadan bahçeye çıkmalarını sağlayacak bir güzergâh belirle-
yin.
○ Bu güzergahın krokisini hazırlayın.
Öğretmene Not
Okulunuzdaki “Acil Durum ve Tahliye Planı” tabelasındaki krokiyi kullanabilirsiniz.
○ Grup sayısına göre güzergah üzerinde belirli noktalara yerleştireceğiniz nesneler hazırla-
yın.
○ Hazırladığınız nesneleri belirlediğiniz noktalara saklayın.
Öğretmene Not
Belirlediğiniz nesneleri, acil durum ve tahliye güzergâhı üzerinde uygun yerlere yerleştirirken,
öğrencilerin takılıp düşmesi gibi tehlikeler oluşturmayacak şekilde yerleştirmeye dikkat edin. Bu
nesneleri saklarken acil durumda kullanılacak güzergâhtan sapmamaya özen gösterin. Nesneleri
sakladığınız yerleri krokide işaretlemeyi unutmayın.
○ Nesnelerin yerini kroki üzerinde işaretleyin.
○ Bahçe içerisinde krokide de bulunan güvenli bir alan oluşturun. Bu alanı da krokide işaret-
leyin.
○ Krokileri çoğaltın.
○ Öğrencileri 5’er kişilik gruplara ayırın ve krokileri gruplara dağıtın.
○ Öğrencilere krokileri incelemeleri için zaman verin.
○ Aşağıdaki yönergeyi verin:
“Şimdi sizlerle eğlenceli bir etkinlik gerçekleştireceğiz. Size verdiğim bu krokide işaretli olan yerler var. O
yerlere bazı nesneler sakladım. Bu nesneleri krokiye göre hareket ederek bulmanızı istiyorum. Nesneleri bul-
duktan sonra onları zarar görmeden yine krokide işaretli olan güvenli bölgeye getirmenizi isteyeceğim.”
146