Page 150 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 150

6. KİMLİKSİZ TANIŞMA                                40 dk.

                 Öğrencilerin farklı özelliklere sahip kişilerle etkileşim kurmasına destek olmak
          Amaç
                 Öğrencilerin birbirleriyle olan ortak noktalarını keşfetmelerini sağlamak
          Malzeme -


          ○  Öğrencileri ikişerli gruplara ayırın. Herkesin önceden tanıdığı ya da yanında oturan arkada-
            şıyla bir araya gelmesini önleyecek şekilde bir eşleşme olmasını sağlayın.
          ○  Öğrencilere, bu etkinlikte birbirlerini daha yakından tanımak üzere sohbet edeceklerini
            söyleyin.
          ○  Sohbet ederken aşağıdaki özelliklerinden bahsetmemeleri gerektiğini söyleyin:
            •  nereli oldukları
            •  ekonomik durumları
            •  yaşları
            •  aileleri
          ○  Öğrencilerin bu özellikleri unutmamaları için maddeleri tahtaya not edin.
          ○  Gruplara bir süre (10-15 dakika) tanışıp sohbet etmeleri için zaman tanıyın.
          ○  Ardından ikili gruplara, kendilerini eşlerine nasıl tanıttıklarını ve nasıl bir sohbet gerçekleş-
            tirdiklerini sorun.
          ○  Değerlendirme sorularıyla etkinliği sonlandırın.


             Öğretmene Not
             Bu etkinlikle öğrenciler, insanların sosyal kimliklerini belirleyen temel özellikleri ön plana çıkar-
             madan kendilerini tanıtmış olurlar. Böylece daha çok kendi zevkleri, hobileri, gelecek planları gibi
             konulara ilişkin konuşma fırsatı bulacaklardır. Bu hem öğrencilerin birbirlerini daha yakından tanı-
             malarını sağlayacak, hem de ortak noktalarını keşfetmelerine olanak sağlayacaktır.
             Ayrıca insanların memleketleri, ekonomik durumları gibi özellikler bazen gruplar içerisinde kliklerin
             oluşmasına neden olmakta ve bu durum farklı özelliklere sahip kişilerle etkileşim kurulmasını en-
             gelleyebilmektedir. Değerlendirme sorularını tartışırken bu noktayı da vurgulayın ve bu konudaki
             önyargıları ele almaya çalışın.



              DEĞERLENDİRME SORULARI
              Tahtada yazan bu konulardan bahsetmeden kendinizi anlatmak nasıl bir duyguydu?
              Sizce tahtaya yazılan özellikleri kullanmanız sağlıklı bir iletişim için neden engellendi?
              Kendinizi tanıtırken, bu özellikleriniz yerine sizinle ilgili hangi bilgileri ön plana çıkarttınız?
              Diğer insanlarla ilişki geliştirirken başka hangi özellikler bizim ilişki kurmamızı etkiliyor?







          148
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155