Page 155 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 155

2. İSİMLİK                                        15 - 20 dk.

                 Öğrencileri ısındırmak ve sürece hazırlamak
          Amaç
                 Öğrencilerin birbirlerini tanımalarını sağlamak
          Malzeme A4 kağıtları, toplu iğne ve kalın uçlu kalemler


          ○  Etkinlikten önce A4 kâğıtlarını ikiye bölerek öğrenci sayısı kadar dikdörtgen şeklinde küçük
            kağıtlar elde edin.
          ○  Her öğrenciye bir parça kâğıt ve toplu iğne verin.
          ○  Öğrencilere kendileri için bir isimlik yapacaklarını söyleyin.

          ○  Kâğıdın tam ortasına büyük harflerle isimlerini yazmalarını isteyin. Daha sonra kâğıdın sol
            üst köşesine hayalindeki mesleği, sol alt köşesine sevdikleri dersleri, sağ üst köşesine yap-
            maktan hoşlandıkları etkinlikleri (örneğin, kitap okuma, koşma, yemek yapma gibi), sağ alt
            köşesine de sevdikleri renkleri yazmalarını isteyin.

                  Kardeş Sayısı                     Hoşlandıkları Etkinlikler



                                       İSİM


                 Sevdikleri Dersler                   Sevdikleri Renkler




          ○  Dilerseniz yukarıdaki şekli tahtaya çizebilirsiniz. Sınıfınızın özelliğine göre köşelere yaza-
            caklarına dair yönergeyi değiştirebilirsiniz.
          ○  Herkes tüm bilgileri yazdıktan sonra isimlikleri toplu iğne ile üzerlerine iliştirmelerini iste-
            yin.
          ○  Öğrencilerden ayağa kalkmalarını ve birkaç dakika serbestçe sınıfta dolaşmalarını isteyin.
            Bu arada konuşmadan birbirlerinin isimliklerine bakarak birbirlerinin hangi mesleği iste-
            diklerini öğrenmeye çalışacaklardır. Bir süre sonra öğrencileri durdurun ve öğrencilerin
            ikili-üçlü gruplar halinde olmak istedikleri mesleklere ilişkin sohbet etmelerini isteyin.
          ○  Birkaç dakika sonra öğrencilerden yeniden dolaşmalarını isteyin. Bu kez öğrenciler bir-
            birlerinin en sevdiği dersleri öğrenmeye çalışacaklardır. Birkaç dakika sonra öğrencileri
            durdurun ve onların bir araya gelerek sevdikleri derslere ilişkin sohbet etmelerini isteyin.
            Ancak bir önceki gruptan ayrı bir grup oluşturmaları gerektiğini hatırlatın.
          ○  İsimliğin sağ üst ve alt köşesinde yazan maddeler için de aynı uygulamayı yapın.










                                                                     153
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160