Page 159 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 159

5. YAP - YAPMA                                        5 dk.

          Amaç   Öğrencileri ısındırmak ve sürece hazırlamak
          Malzeme -


          ○  Öğrencilerin sizi görebileceği bir yerde durun ve bir oyun oynayacağınızı söyleyin.
          ○  Yönergeyi verin:


               “Ben bazı hareketler yapacağım. Siz ‘yap’ dediğimi yapacaksanız, ‘yapma’ dediğimi yapmayacaksınız. ‘Yap-
            ma’ dediğimi yapan yanar ve oyundan çıkar. Önce bir deneme yapalım. (Üç kere ellerinizi çırparak ‘yap’ deyin.
            Dördüncü çırpışınızda ‘yapma’ deyin.)”


















          ○  Oyun anlaşıldıktan sonra farklı hareketler yapın. Öğrencilerin önceden kendilerini hazır-
            lamamaları için ‘yap’ ya da ‘yapma’ yönergelerinin sayısını değiştirin. Örneğin 3 kez ‘yap’
            ardından iki kez ‘yapma’ ya da beş kez ‘yap’ bir kez ‘yapma’ gibi.
          ○  Aşağıdaki değerlendirme soruları ile etkinliği sonlandırın.


              DEĞERLENDİRME SORULARI

              Sizce neden şaşırıyoruz? Beynimiz bu sürece nasıl tepki veriyor?
              Şu an nasıl hissediyorsunuz?





















                                                                     157
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164