Page 159 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 159
5. YAP - YAPMA 5 dk.
Amaç Öğrencileri ısındırmak ve sürece hazırlamak
Malzeme -
○ Öğrencilerin sizi görebileceği bir yerde durun ve bir oyun oynayacağınızı söyleyin.
○ Yönergeyi verin:
“Ben bazı hareketler yapacağım. Siz ‘yap’ dediğimi yapacaksanız, ‘yapma’ dediğimi yapmayacaksınız. ‘Yap-
ma’ dediğimi yapan yanar ve oyundan çıkar. Önce bir deneme yapalım. (Üç kere ellerinizi çırparak ‘yap’ deyin.
Dördüncü çırpışınızda ‘yapma’ deyin.)”
○ Oyun anlaşıldıktan sonra farklı hareketler yapın. Öğrencilerin önceden kendilerini hazır-
lamamaları için ‘yap’ ya da ‘yapma’ yönergelerinin sayısını değiştirin. Örneğin 3 kez ‘yap’
ardından iki kez ‘yapma’ ya da beş kez ‘yap’ bir kez ‘yapma’ gibi.
○ Aşağıdaki değerlendirme soruları ile etkinliği sonlandırın.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Sizce neden şaşırıyoruz? Beynimiz bu sürece nasıl tepki veriyor?
Şu an nasıl hissediyorsunuz?
157