Page 162 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 162
8. ÜÇ TOP 25 dk.
Öğrencilerin ısınmasını sağlamak ve hazırbulunuşluğunu artırmak
Amaç
Öğrencilerin sosyal uyum becerilerinin gelişimine katkıda bulunmak
Öğrencilerin iki eliyle rahatlıkla kavrayabilecekleri büyüklükte 3 adet top (Toplar-
Malzeme
dan biri diğer ikisinden farklı renkte olmalıdır.)
○ Öğrencilerden bir daire oluşturacak şeklinde ayakta durmalarını isteyin.
○ Elinizdeki topları gösterin ve bu toplarla bir oyun oynayacağınızı söyleyin.
○ Aşağıdaki yönergeyi verin:
“Şimdi sizinle eğlenceli bir oyun oynayacağız. Elimde gördüğünüz topları birbirimize atacağız. Tek yapmamız
gereken şey topları düşürmemek. Topu istediğiniz arkadaşınıza atabilirsiniz. Topu atmak istediğiniz arkadaşını-
za karar verince onunla mutlaka göz teması kurun ve topu öyle atın. Oyun boyunca sözlü olarak iletişim kurmak
yok. Yani topu atacağınız arkadaşınızın ismini kesinlikle söylemeyin. İletişimi yalnızca göz temasıyla sağlayın!
Önce bir top ile başlayacağız. Sonra ben ikinci topu oyuna sokacağım. Aynı şekilde devam edeceğiz. En sonun-
da üçüncü top da oyuna dahil edilecek. Üç topu da düşürmeden yapılabilen tur sayısı skorumuz olacak. Bunun
için üçüncü topun kaç kere el değiştirdiğini sayacağız. Eğer toplardan biri yere düşerse, birinci top ile oyuna
yeniden başlayacağız. Anlaştıysak ben birinci top ile başlıyorum!”
○ Etkinliğe birinci topu atarak başlayın.
○ Üçüncü topun bir süre oyunda kaldığını gördükten sonra etkinliği bitirin.
Öğretmene Not
Etkinliği değerlendirirken uyum içerisinde yaşayabilmek için gerçek yaşamda da bu oyunda olduğu
gibi birbirimize dikkat etmemiz ve birbirimizin farkında olmamız gerektiğine vurgu yapınız. Bunun için
de birbirlerini tanımanın önemine, grup içinde herkesin hakları ve sorumlulukları olduğuna vurgu yapın.
○ Değerlendirme sorularıyla etkinliği sonlandırın.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Etkinliği uygularken ne hissettiniz?
Sizce topları daha uzun süre yere düşürmemek için neler yapmak gerekiyordu?
160