Page 161 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 161

7. BİZİM HİKAYEMİZ                                  25 dk.

                 Öğrencilerin ısınmasını sağlamak ve hazırbulunuşluğunu artırmak
          Amaç
                 Öğrencilerde birlik duygusu oluşmasına destek olmak
          Malzeme Bir adet kağıt ve kalem

          ○  Öğrencilerin birbirlerini görecek şekilde oturmalarına olanak veren bir sınıf düzeni oluştu-
            run. Bu mümkün değilse, öğrencilerden bir daire oluşturacak şekilde ayakta durmalarını
            isteyin.
          ○  Onlara birlikte bir hikaye yazacaklarını söyleyin.
          ○  Aşağıdaki yönergeyi verin:


               “Şimdi sizlerle bir hikaye yazacağız. İlk önce biriniz bir cümle söyleyerek hikayeyi başlatacak. Sonra yanınızdaki arka-
            daşınız başka bir cümle ekleyerek hikayeyi devam ettirecek. Bir sonraki arkadaşınız hikayeye ilişkin başka bir cümle
            söyleyecek. Halkadaki en son arkadaşımız cümlesini söylediğinde hikayemiz tamamlanmış olacak. İstediğiniz konuda,
            istediğiniz bir cümle kurabilirsiniz. İsterseniz, hikayeyi bambaşka bir yöne götürecek bir şey de söyleyebilirsiniz. Ancak
            kesinlikle hikayenin kurgusundan kopuk bir cümle söylememelisiniz. Ben de bu sırada sizin cümlelerinizi bir kağıda not
            alacağım. En sonunda nasıl bir hikaye oluşturduğumuzu görmek için okuyacağım.”
          ○  Gönüllü bir öğrenci varsa hikayeyi onun başlatmasına izin verin. Yoksa siz başlatın.
          ○  Hikayenin daireyi oluşturan öğrenciler arasında sağdan sola ya da soldan sağa sırayla de-
            vam ettirilmesi gerektiğini söyleyin.
          ○  Eğer kurgudan kopuk bir cümle söylenirse, kurguyla bağlantılı yeni bir cümle kurulmasını
            sağlayın.


             Öğretmene Not
             Bütüncül bir hikaye oluşturabilmek için öğrencilere kendinden önce konuşan arkadaşlarını dikkatle
             dinlemeleri gerektiğini hatırlatın.
          ○  Son öğrenci cümlesini söyledikten sonra çalışmayı bitirin.
          ○  Hikaye sona erdiğinde not kağıdınızdan hikayeyi tüm öğrencilere okuyun.


             Öğretmene Not
             Bu etkinliği tercihinize göre ortaklaşa “şiir” ya da “şarkı” yazma şeklinde de gerçekleştirebilirsiniz.
          ○  Değerlendirme sorularıyla etkinliği sonlandırın.


              DEĞERLENDİRME SORULARI
              Ortak hikayeniz hakkında ne düşünüyorsunuz?
              Hikayeniz size ilginç geldi mi? Neden?
              Hikayeyi devam ettirecek cümleyi bulurken zorlandınız mı?
              Etkinlik sırasında neler hissettiniz?





                                                                     159
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166