Page 165 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 165
10. BİZİM MÜZİĞİMİZ: YURTTAN SESLER 20 dk.
Amaç Öğrencilerin ısınmasını sağlamak ve hazırbulunuşluğunu artırmak
Öğrencilerin ritim tutmalarını sağlayacak malzemeler: Kalem, kaşık, bardak, su
Malzeme
şişesi vb.
○ Bir öğrenciden bulunduğu yerde elinde ya da çevresinde bulunan nesneleri ya da sadece
vücudunu kullanarak basit bir ritim tutmasını isteyin.
○ Sonra her öğrenciden sırayla kendi ritimleriyle gruba katılmasını isteyin.
○ Öğrencilere ritimlerini kendilerinden önce ortaya çıkarılan ritimlere göre ayarlamaları ge-
rektiğini söyleyin.
○ Tüm öğrencilerin ritimleriyle gruba dahil olmaları için yeterli süre verin..
○ Birkaç dakika sonra ritmi sonlandırmalarını isteyin.
○ Değerlendirme sorularıyla etkinliği sonlandırın.
Öğretmene Not
Etkinliği değerlendirirken, herkesin çıkardığı ses farklı iken bir bütün olarak ortaya çıkan müziğe dikkat
çekin. Farklılıkların bir arada olabileceğini vurgulayın.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Etkinlik hoşunuza gitti mi? Neden?
Kendi ritminize nasıl karar verdiniz?
Hep birlikte müzik yapmak kendinizi nasıl hissettirdi?
Farklı ritimlerle oluşturduğunuz müzikle ilgili ne düşünüyorsunuz?
163