Page 165 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 165

10. BİZİM MÜZİĞİMİZ: YURTTAN SESLER                 20 dk.

          Amaç   Öğrencilerin ısınmasını sağlamak ve hazırbulunuşluğunu artırmak
                 Öğrencilerin ritim tutmalarını sağlayacak malzemeler: Kalem, kaşık, bardak, su
          Malzeme
                 şişesi vb.


          ○  Bir öğrenciden bulunduğu yerde elinde ya da çevresinde bulunan nesneleri ya da sadece
            vücudunu kullanarak basit bir ritim tutmasını isteyin.
          ○  Sonra her öğrenciden sırayla kendi ritimleriyle gruba katılmasını isteyin.

          ○  Öğrencilere ritimlerini kendilerinden önce ortaya çıkarılan ritimlere göre ayarlamaları ge-
            rektiğini söyleyin.
          ○  Tüm öğrencilerin ritimleriyle gruba dahil olmaları için yeterli süre verin..
          ○  Birkaç dakika sonra ritmi sonlandırmalarını isteyin.

          ○  Değerlendirme sorularıyla etkinliği sonlandırın.


             Öğretmene Not
             Etkinliği değerlendirirken, herkesin çıkardığı ses farklı iken bir bütün olarak ortaya çıkan müziğe dikkat
             çekin. Farklılıkların bir arada olabileceğini vurgulayın.



              DEĞERLENDİRME SORULARI
              Etkinlik hoşunuza gitti mi? Neden?
              Kendi ritminize nasıl karar verdiniz?
              Hep birlikte müzik yapmak kendinizi nasıl hissettirdi?
              Farklı ritimlerle oluşturduğunuz müzikle ilgili ne düşünüyorsunuz?



























                                                                     163
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170