Page 168 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 168
2. BEKLENTİLERİMİZ - ENDİŞELERİMİZ 60 dk.
Velilerin okula ve derslere ilişkin beklentilerini ve endişelerini ortaya çıkarmak
Amaç
Endişelere yönelik çözüm önerileri oluşturmak
Malzeme Tahta, tahta kalemi, 3 farklı renkte yapışkan not kâğıdı (post-it)
○ Duvara üzerinde “Beklentiler” ve “Endişeler” yazan iki büyük beyaz kâğıt asın. Her katı-
lımcıya biri sarı, biri yeşil yapışkan not kâğıtları dağıtın ve henüz bunların üzerine bir şey
yazmamalarını söyleyin.
Bu etkinliği pansiyonunuzda velilerle buluştuğunuz gün kullanabilirsiniz. Alternatif olarak
daha önce belirtilen “Dilek Ağacı” etkinliğini de kullanabilirsiniz.
Beklentilerimiz Endişelerimiz
○ Velilere şu açıklamayı yapın:
“Bu oturumda beklentilerimizden ve endişelerimizden bahsedeceğiz. Çocuklarınız yeni bir okula başlıyor. Hem
onlar için hem sizler için her şey yeni. Bugün sizlerin beklentilerini öğrenmek istiyoruz. Çocuklarımızın daha iyi
eğitim alabilmeleri için okulumuzdan, yöneticilerimizden, öğretmenlerimizden ve diğer velilerden neler bekli-
yorsunuz? Şimdi sizlerden elinizdeki sarı kâğıtlara iki tane beklentinizi yazmanızı rica ediyorum. (Katılımcılara
beklentilerini yazmaları için bir iki dakika verin.) Bitirenler beklentilerini “Beklentiler” kâğıdına yapıştırabilir.”
○ Tüm katılımcılar beklentilerini yazdıktan sonra hızlıca beklentileri okuyun.
Öğretmene Not
Beklentiler ve endişeler karıştırılabilir. Eğer beklenti yerine endişe yazılmışsa bu kağıdı endişeler bö-
lümüne yapıştırabilirsiniz.
166