Page 168 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 168

2. BEKLENTİLERİMİZ - ENDİŞELERİMİZ                  60 dk.

                 Velilerin okula ve derslere ilişkin beklentilerini ve endişelerini ortaya çıkarmak
          Amaç
                 Endişelere yönelik çözüm önerileri oluşturmak
          Malzeme Tahta, tahta kalemi, 3 farklı renkte yapışkan not kâğıdı (post-it)


          ○  Duvara üzerinde “Beklentiler” ve “Endişeler” yazan iki büyük beyaz kâğıt asın. Her katı-
            lımcıya biri sarı, biri yeşil yapışkan not kâğıtları dağıtın ve henüz bunların üzerine bir şey
            yazmamalarını söyleyin.


              Bu etkinliği pansiyonunuzda velilerle buluştuğunuz gün kullanabilirsiniz. Alternatif olarak
              daha önce belirtilen “Dilek Ağacı” etkinliğini de kullanabilirsiniz.



                      Beklentilerimiz               Endişelerimiz




















          ○  Velilere şu açıklamayı yapın:


               “Bu oturumda beklentilerimizden ve endişelerimizden bahsedeceğiz. Çocuklarınız yeni bir okula başlıyor. Hem
            onlar için hem sizler için her şey yeni. Bugün sizlerin beklentilerini öğrenmek istiyoruz. Çocuklarımızın daha iyi
            eğitim alabilmeleri için okulumuzdan, yöneticilerimizden, öğretmenlerimizden ve diğer velilerden neler bekli-
            yorsunuz? Şimdi sizlerden elinizdeki sarı kâğıtlara iki tane beklentinizi yazmanızı rica ediyorum. (Katılımcılara
            beklentilerini yazmaları için bir iki dakika verin.) Bitirenler beklentilerini “Beklentiler” kâğıdına yapıştırabilir.”


          ○  Tüm katılımcılar beklentilerini yazdıktan sonra hızlıca beklentileri okuyun.

             Öğretmene Not

             Beklentiler ve endişeler karıştırılabilir. Eğer beklenti yerine endişe yazılmışsa bu kağıdı endişeler bö-
             lümüne yapıştırabilirsiniz.





          166
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173