Page 170 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 170
3. ZAMAN MAKİNASI İLE YOLCULUK 60 dk.
Tanışmak, kaynaşmak okulun ilk gününe ilişkin duygu paylaşımında bulunmak,
Amaç
empati geliştirmek
Malzeme -
○ Sınıfta veli ve öğrenciler birlikte toplanır.
○ Gerekirse kısa bir açıklama yapıldıktan sonra buz kırıcı etkinlikler uygulanabilir.
○ Öğrencilerden beklemesini isteyin ve aşağıdaki yönergeyi velilere açıklayın:
“Şimdi sizden arkanıza yaslanmanızı ve gözlerinizi kapatmanızı istiyorum. Geçmişe ya da geleceğe gidebile-
ceğiniz bir zaman makinasının olduğunu hayal edin. Şimdi bu makinayı kullanarak zamanı geri doğru sarın
ve okula başladığınız ilk güne gidin. O gün neler yaşadığınızı ve neler hissettiğinizi zihninizde canlandırmaya
çalışın. (Bir müddet sonra) Hazır olduğunuzda gözlerinizi açabilirsiniz.”
○ Velilerden okulun ilk günlerinde kendi yaşadıkları ve çocuklarının yaşadıklarına ilişkin göz-
lem ve değerlendirmelerini paylaşmalarını isteyin.
Öğretmene Not
Veliler yoğun duygusal paylaşımlarda bulunabilirler. Bu durumda bunları geçiştirmeden ancak derin-
lemesine de ele almadan yanıtlayın. Örneğin; “Okuldaki ilk günler sizin için oldukça zor geçmiş. Çok
zorlanmışsınız. Bu durumun üstesinden gelmek için neler yaptınız?”
○ Daha sonra öğrencilere şu yönergeyi verin.
“Şimdi sizden arkanıza yaslanmanızı ve gözlerinizi kapatmanızı istiyorum. Sizi zamanda geçmişe veya gele-
ceğe götürebilen bir zaman makinası olduğunu hayal edin. Şimdi bu makinayı kullanarak zamanı ileri doğru
sarın ve gelecekte sahip olacağınız çocuğunuzun okula başladığı ilk güne gidin. O gün onun neler yaşadığını
ve neler hissettiğini düşünün. Ona neler söylemek istersiniz? (Bir müddet sonra) Hazır olduğunuzda gözlerinizi
açabilirsiniz.”
○ Öğrencilerin paylaşımlarının ardından değerlendirme sorularıyla etkinliği sonlandırın.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Sizin yaşadıklarınız ile çocuklarınızın/velilerinizin yaşadıkları ne ölçüde benzemektedir?
Ortaöğretime Uyum Programı’nda katıldıığınız etkinlikler okuldaki ilk günlerinizi nasıl geçirmeni-
zi sağlıyor?
168