Page 170 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 170

3. ZAMAN MAKİNASI İLE YOLCULUK                      60 dk.

                 Tanışmak, kaynaşmak okulun ilk gününe ilişkin duygu paylaşımında bulunmak,
          Amaç
                 empati geliştirmek
          Malzeme -


          ○  Sınıfta veli ve öğrenciler birlikte toplanır.
          ○  Gerekirse kısa bir açıklama yapıldıktan sonra buz kırıcı etkinlikler uygulanabilir.

          ○  Öğrencilerden beklemesini isteyin ve aşağıdaki yönergeyi velilere açıklayın:


               “Şimdi sizden arkanıza yaslanmanızı ve gözlerinizi kapatmanızı istiyorum. Geçmişe ya da geleceğe gidebile-
            ceğiniz bir zaman makinasının olduğunu hayal edin. Şimdi bu makinayı kullanarak zamanı geri doğru sarın
            ve okula başladığınız ilk güne gidin. O gün neler yaşadığınızı ve neler hissettiğinizi zihninizde canlandırmaya
            çalışın. (Bir müddet sonra) Hazır olduğunuzda gözlerinizi açabilirsiniz.”

          ○  Velilerden okulun ilk günlerinde kendi yaşadıkları ve çocuklarının yaşadıklarına ilişkin göz-
            lem ve değerlendirmelerini paylaşmalarını isteyin.


             Öğretmene Not
             Veliler yoğun duygusal paylaşımlarda bulunabilirler. Bu durumda bunları geçiştirmeden ancak derin-
             lemesine de ele almadan yanıtlayın. Örneğin; “Okuldaki ilk günler sizin için oldukça zor geçmiş. Çok
             zorlanmışsınız. Bu durumun üstesinden gelmek için neler yaptınız?”


          ○  Daha sonra öğrencilere şu yönergeyi verin.

               “Şimdi sizden arkanıza yaslanmanızı ve gözlerinizi kapatmanızı istiyorum. Sizi zamanda geçmişe veya gele-
            ceğe götürebilen bir zaman makinası olduğunu hayal edin. Şimdi bu makinayı kullanarak zamanı ileri doğru
            sarın ve gelecekte sahip olacağınız çocuğunuzun okula başladığı ilk güne gidin. O gün onun neler yaşadığını
            ve neler hissettiğini düşünün. Ona neler söylemek istersiniz? (Bir müddet sonra) Hazır olduğunuzda gözlerinizi
            açabilirsiniz.”


          ○  Öğrencilerin paylaşımlarının ardından değerlendirme sorularıyla etkinliği sonlandırın.



              DEĞERLENDİRME SORULARI
              Sizin yaşadıklarınız ile çocuklarınızın/velilerinizin yaşadıkları ne ölçüde benzemektedir?
              Ortaöğretime Uyum Programı’nda katıldıığınız etkinlikler okuldaki ilk günlerinizi nasıl geçirmeni-
              zi sağlıyor?








          168
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175