Page 173 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 173

•  Öğrencilere önemli yerlerin altını renkli kalemlerle çizerek yönergeleri yazılı olarak ve-
               rin.
            •  Unutmalarını önlemek için yönergeleri tahtaya yazın veya yönergeleri öğrencilere ya-
               zılı olarak verin.
            •  Disleksi  sorunu  olan  öğrenciler;  ileri-geri,  sol-sağ,  ön-arka  gibi  kavramlarda  sorun
               yaşayabilirler. Resim çizerken kâğıdın en üstünde, bu tarz kavramları açıklamalarıyla
               birlikte gösteren sembollerin bulunduğu bir bölüm hazırlayın. Sol için sol ok; sağ için
               sağ ok koyup açıklama yazın.
            •  Etkinliğin bazı yönergelerini somutlaştırmakta zorlanabilecekleri için öğrencilere tas-
               lak veya şablon verin.
            •  Anahtar kavramları tahtaya yazın. Bilinmeyen kelimeler varsa bunları da eklemeyi
               unutmayın.
            •  Etkinlik sonunda etkinliği özetlemeyi unutmayın.
            •  Soyut olabilecek kavramları netleştirin. Örneğin; özellik, ön yargı, vb. kavramları açık-
               layın veya örneklendirin.
            •  Tahmin etmelerini veya düşünmelerini söylediğinizde öğrencilere not almalarını hatır-
               latın.
            •  Jest ve mimikleri yorumlamakta zorlandıklarını unutmayın.
            •  Etkinlik sırasında sembol kullanırsanız, açıklamalarını yanına ekleyin.









































                                                                     171
   168   169   170   171   172   173   174   175   176