Page 173 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 173
• Öğrencilere önemli yerlerin altını renkli kalemlerle çizerek yönergeleri yazılı olarak ve-
rin.
• Unutmalarını önlemek için yönergeleri tahtaya yazın veya yönergeleri öğrencilere ya-
zılı olarak verin.
• Disleksi sorunu olan öğrenciler; ileri-geri, sol-sağ, ön-arka gibi kavramlarda sorun
yaşayabilirler. Resim çizerken kâğıdın en üstünde, bu tarz kavramları açıklamalarıyla
birlikte gösteren sembollerin bulunduğu bir bölüm hazırlayın. Sol için sol ok; sağ için
sağ ok koyup açıklama yazın.
• Etkinliğin bazı yönergelerini somutlaştırmakta zorlanabilecekleri için öğrencilere tas-
lak veya şablon verin.
• Anahtar kavramları tahtaya yazın. Bilinmeyen kelimeler varsa bunları da eklemeyi
unutmayın.
• Etkinlik sonunda etkinliği özetlemeyi unutmayın.
• Soyut olabilecek kavramları netleştirin. Örneğin; özellik, ön yargı, vb. kavramları açık-
layın veya örneklendirin.
• Tahmin etmelerini veya düşünmelerini söylediğinizde öğrencilere not almalarını hatır-
latın.
• Jest ve mimikleri yorumlamakta zorlandıklarını unutmayın.
• Etkinlik sırasında sembol kullanırsanız, açıklamalarını yanına ekleyin.
171