Page 48 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 48

Okul Tanıtım ve

                     Hoş Geldiniz Etkinlikleri




              OKUL TANITIM VE “HOŞ GELDİNİZ!” ETKİNLİKLERİ NEDEN ÖNEMLİDİR?

          Gerek araştırmalar gerekse deneyimlerimiz bize öğrenci ve velilerin, öğrenci ve velilerin bir
          okulda ne kadar iyi karşılanırlarsa kendilerini o ölçüde okula ait, rahat ve güvende hissettikle-
          rini göstermektedir.
          Bu bölümdeki etkinlikler öğrenci ve velilerin okulun bölümlerini tanıyarak endişelerini azaltma-
          yı ve kendilerini o okulun bir parçası gibi hissetmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.

          “Hoş Geldiniz!” demenin pek çok yolu vardır. Pilot okullarımız, veli ve öğrencileri farklı uygula-
          malarla karşılamışlardır. Bunlar:
          •  Öğrenci ve veliler için bir karşılama masası oluşturmak ve öğrenciler için yaka kartları ha-
            zırlamak,
          •  Öğrenci ve velileri kapıda kolonya ve şekerle karşılamak,
          •  Öğrenciler için “Hoş Geldiniz 2021 mezunları!” afişi hazırlayarak bunu okulun dışında görü-
            nür bir yere asmak,
          •  Öğrenciler için bir üst sınıf öğrencisi tarafından kaleme alınan “Hoş Geldin Arkadaşım!”
            mektubu hazırlamak gibi.


              Bu veya buna benzer uygulamaları pansiyonda da yapmanız önerilir.

          Hem yukarıda sıralanan etkinlikleri hem de diğer “Hoş Geldiniz!” etkinliklerini uygulayabilirsi-
          niz. Okulun tanıtımında dikkat etmeniz gereken noktalardan biri, bu gezileri her şube için ayrı
          ayrı düzenlemenizdir. Böylece her şubenin her bölümde zaman geçirmesi ve aşırı yoğunluğun
          engellenmesi sağlanabilir. Bölümde yer alan etkinlikler için genel kazanımlar aşağıdaki gibi
          özetlenebilir:

                   KAZANIMLAR

              Okulun birimlerini ve işlevlerini bilir.
               Okulun çevresini tanır.
               İhtiyaçlarını karşılamak için okulun çevresiyle etkileşim kurar.
               Grup halinde etkileşimli olarak çalışır.
               Okulun yaşamındaki önemini fark eder.
               Okula yönelik aidiyet duygusu geliştirir.




          46
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53