Page 52 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 52
2. OKULUMU/EVİMİ GEZİYORUM 60 - 90 dk.
Amaç Öğrencilerin okulun/pansiyonun birimlerini ve işlevlerini tanımalarını sağlamak
Malzeme -
○ Önceden gezi yapılacak birimlerin öğretmenlerini bilgilendirerek hazırlanmalarını sağlayın.
Öğrencilerin sıcak bir biçimde karşılanmasını, varsa laboratuvarda bir deney, müzik oda-
sında bir müzik dinletisi ya da spor salonunda bir spor aktivitesi gibi ilgi çekici ve kısa bir
tanıtımın yapılmasını, derse ilişkin bilgi verilmesini, pansiyonlu okullarda yatakhane düze-
ni, banyoların kullanımının açıklanmasını sağlayın.
Öğretmene Not
Gezi yapılacak birimler okul türüne göre değişebilir. Okulunuzun sahip olduğu tüm birimleri etkin-
lik planınızın içerisine yerleştirmeye özen gösterin.
Bu etkinliği pansiyonunuzda bulunan birimlere göre güncelleyerek pansiyonda kullanabilirsiniz.
Pansiyona yeni gelen öğrencilerin sayısının çok olması durumunda 10-15 kişilik gruplarla uygula-
yın. Pansiyondaki tüm birimleri (mutfak, revir, çalışma salonu, spor salonu, gibi) etkinlik planınıza
dahil edin.
○ Öğrencilere bu oturumda okuldaki/pansiyondaki birimleri gezeceğinizi açıklayarak şunları
söyleyin:
“Gittiğimiz birimlerde bizleri o birimlerle ilgili öğretmenleriniz/sorumlu kimseler bekliyor olacak. Merak ettiği-
niz her şeyi onlara sorabilirsiniz. Son bir hatırlatma bu geziyi yaparken gruptan kopmayacağız. Anlaştık mı?”
○ Geziye öğrencinin ilgisini çekecek bir birimle başlayın ve öğrencileri soru sormaları için
teşvik edin.
○ Gezi sırasında okulda/pansiyonda bulunan acil çıkışları, acil durumlar için gerekli olan alet-
lerin yerlerini ve varsa sığınağı göstermeyi unutmayın.
○ Gezi bittikten sonra sınıfa/çalışma salonuna dönün.
50