Page 52 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 52

2. OKULUMU/EVİMİ GEZİYORUM                        60 - 90 dk.

          Amaç   Öğrencilerin okulun/pansiyonun birimlerini ve işlevlerini tanımalarını sağlamak
          Malzeme -


          ○  Önceden gezi yapılacak birimlerin öğretmenlerini bilgilendirerek hazırlanmalarını sağlayın.
            Öğrencilerin sıcak bir biçimde karşılanmasını, varsa laboratuvarda bir deney, müzik oda-
            sında bir müzik dinletisi ya da spor salonunda bir spor aktivitesi gibi ilgi çekici ve kısa bir
            tanıtımın yapılmasını, derse ilişkin bilgi verilmesini, pansiyonlu okullarda yatakhane düze-
            ni, banyoların kullanımının açıklanmasını sağlayın.


             Öğretmene Not
             Gezi yapılacak birimler okul türüne göre değişebilir. Okulunuzun sahip olduğu tüm birimleri etkin-
             lik planınızın içerisine yerleştirmeye özen gösterin.



              Bu etkinliği pansiyonunuzda bulunan birimlere göre güncelleyerek pansiyonda kullanabilirsiniz.
              Pansiyona yeni gelen öğrencilerin sayısının çok olması durumunda 10-15 kişilik gruplarla uygula-
              yın. Pansiyondaki tüm birimleri (mutfak, revir, çalışma salonu, spor salonu, gibi) etkinlik planınıza
              dahil edin.

          ○  Öğrencilere bu oturumda okuldaki/pansiyondaki birimleri gezeceğinizi açıklayarak şunları
            söyleyin:


               “Gittiğimiz birimlerde bizleri o birimlerle ilgili öğretmenleriniz/sorumlu kimseler bekliyor olacak. Merak ettiği-
            niz her şeyi onlara sorabilirsiniz. Son bir hatırlatma bu geziyi yaparken gruptan kopmayacağız. Anlaştık mı?”

          ○  Geziye öğrencinin ilgisini çekecek bir birimle başlayın ve öğrencileri soru sormaları için
            teşvik edin.

          ○  Gezi sırasında okulda/pansiyonda bulunan acil çıkışları, acil durumlar için gerekli olan alet-
            lerin yerlerini ve varsa sığınağı göstermeyi unutmayın.
          ○  Gezi bittikten sonra sınıfa/çalışma salonuna dönün.



















          50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57