Page 55 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 55
gulayın. Ancak bunların kırıcı ve eleştirel olmadan, alay edilmeden yapılması gerektiğini
hatırlatın.
○ Üst sınıf öğrencilerinden kendilerini tanıtmalarını isteyin. Sohbeti, ilk soruyu siz sorarak
başla tın. Daha sonra yeni gelen öğrencileri soru sormaları için teşvik edin.
○ Sohbete başlamak ve sohbeti canlandırmak için aşağıdaki sorulardan faydalanabilirsiniz:
• (Üst sınıflara) Sizler okula/pansiyona ilk geldiğinizde neler hissettiniz? Kim paylaşmak
ister?
• Endişeleriniz var mıydı?
• Bu endişelerinizi nasıl giderdiniz?
• Kim size yardım etti ya da hangi özelliğinizle bunların üstesinden geldiniz?
• Siz bu okulun/pansiyonun hangi yönlerini seviyorsunuz?
• Nasıl arkadaş edindiniz?
• Sorunlarınız olduğunda okulda/pansiyonda kimlerden destek alıyorsunuz?
• Okul öğrenci meclisinden bahseder misiniz? Okul öğrenci meclisinin işlevi nedir? Bura-
ya nasıl seçildiniz?
• Arkadaşlarınıza dersler konusunda ne tavsiye edersiniz?
○ Üst sınıf öğrencilerinin paylaşımları sırasında veya bunların ardından yeni gelen öğrenci-
lere de benzer sorular sorarak endişelerini/beklentilerini ve merak ettikleri konuları ifade
etmelerini sağlayın.
Oturum sonunda tüm öğrencilere deneyimlerini paylaştıkları için teşekkür edin ve değerlendir-
me sorularıyla oturumu bitirin.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Bu toplantıda bu okulla/pansiyonla ilgili neler fark ettiniz?
(Her iki gruba da) Böyle bir toplantıya katılmış olmak konusunda neler hissediyorsunuz?
Bu toplantının sizin için yararlı olduğunu düşünüyor musunuz? Nasıl?
53