Page 58 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 58
6. MEZUNLARIMIZ 60 - 90 dk.
Öğrencilerin olumlu rol modelleri edinmelerini sağlamak
Amaç
Öğrencilerin okula/pansiyona yönelik aidiyet duygularını geliştirmek
Mezunlarla ilgili olarak okulda tutulan kayıtlar, mezunların okul yıllarına ilişkin fo-
Malzeme
toğraflar, teşekkür belgesi ya da plaketi vb.
○ Okulunuzdan mezun olmuş / pansiyonda kalmış ve şu anda başarılı bir konumda olan kişi-
leri belirleyin ve öğrencilerle tanışmak üzere okulunuza davet edin.
○ Davet ettiğiniz kişilere ilişkin okulun kayıtlarından ve fotoğraflarından bir slayt gösterisi
hazırlayın. Ayrıca misafirlerin oturacağı masalar için isim kartları hazırlamayı unutmayın.
○ Toplantıyı kimin kolaylaştırıcı olarak yürüteceğini kararlaştırın.
○ Toplantı başladığında misafirlerinizi sırayla sahneye davet edin. Kısaca kendilerini tanıtma-
larını istedikten sonra sözü onlara bırakın. Zaman zaman aşağıdaki soruları sorarak (ya da
öğrencilerin sormalarını teşvik ederek) konuşmayı canlandırabilirsiniz:
Okul yıllarınız nasıldı?
Öğretmenlerinizden hatırladıklarınız ve şimdi de aramızda olanlar kimler?
Sevdiğiniz ve zorlandığınız dersler hangileriydi?
Bu okulun sizlere kattıklarından bahseder misiniz?
Pansiyonda kaldığınız sürede yaşadığınız ve unutamadığınız bir anınızı anlatır mısınız?
Öğrencilere ne gibi önerilerde bulunmak istersiniz?
○ Yaklaşık 15 dakika sonra sözü öğrencilerinize bırakın ve soru sormalarına izin verin.
○ Hatıra fotoğrafı çektirerek toplantıyı bitirin. Dilerseniz toplantıya yerel basını da davet ede-
bilirsiniz.
Bu etkinliği pansiyonunuzda önceden kalmış ve rol model olabilecek yetişkinleri etkinliğe dahil
ederek uygulayabilirsiniz.
○ Etkinliği aşağıdaki değerlendirme sorularıyla sonlandırın.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Bu okuldan mezun olmuş kişilerin okula ilişkin paylaşımlarını dinlerken ne düşündünüz?
Bu okulda/pansiyonda olmak size neler hissettiriyor?
56