Page 62 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 62

9. DİLEK AĞACI                                     Tüm gün

                 Öğrencilerin ve velilerin okula/pansiyona dair beklentilerini ifade etmelerini sağ-
          Amaç
                 lamak
          Malzeme Kartondan yapılmış bir ağaç figürü, küçük renkli kağıtlar, toplu iğne




             Öğretmene Not
             Bu etkinliği programın ilk günü öğrenci ve velileri karşıladığınız zamanda, öğrenci ve veliler
             birlikteyken başlatmanız daha uygun olabilir.

          ○  Öğretmenlere ve okul yönetimine velilerin ve öğrencilerin beklentileri konusunda fikir edi-
            nebilmek amacıyla bir etkinlik yapacağınızı bildirin.
          ○  Önceden hazırlanmış kartondan ağaç figürünü ve renkli kağıtları öğrencilerin ve velilerin
            görebileceği bir yere koyun
          ○  Aşağıdaki yönergeyi tüm veli ve öğrencilere verin.


               Bu bir “Dilek Ağacı”. Hepimizin olduğu gibi sizin de bu okula/pansiyona yönelik bazı beklentileriniz/dilekleriniz
            olabilir. Sizden bunları burada yer alan kağıtlara yazıp ağaca asmanızı istiyorum. Gün sonunda bunları toplayıp
            değerlendireceğiz ve sonrasında sizinle bu değerlendirme sonuçlarını paylaşacağız. Şimdi lütfen herkes bir
            kağıt alsın ve dileğini yazarak ağaca assın. Kağıtların üzerine isim yazmak zorunda değilsiniz ancak özel olarak
            cevap almak istediğiniz bir soru varsa, adınızı yazabilirsiniz. Ağaç burada gün boyu asılı duracak, aklınıza gelen
            soruları istediğiniz zaman yazabilirsiniz.”

          ○  Gün sonuna doğru öğrenci ve velilerin yazdıkları beklentileri toplayın ve içeriğine göre
            gruplandırın. (Okulun/pansiyonun fiziksel özelliklerine ilişkin beklentiler, eğitim sürecine
            ilişkin beklentiler gibi.)
          ○  Daha sonra her bir beklentinin gerçekleştirilip gerçekleştirilemeyeceğini değerlendirin.
          ○  Beklentilerle endişeler genellikle karıştırılabilir. Eğer veli veya öğrenciler endişelerini yaz-
            mışsa, bunları da ayrıca değerlendirerek yanıtlamaya çalışın. Bu endişeler öğrencinin fiziki
            veya psikososyal anlamda müdahale ihtiyacı hakkında ise okulun rehberlik servisinden
            görüş ve destek alın.
          ○  Gün sonunda veya başka bir gün öğrenci ve velilerle sonuçları paylaşın.


              Bu etkinliği pansiyonunuzda gerekli düzenlemeleri yaparak kullanabilirsiniz.












          60
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67