Page 64 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 64
10. ENDİŞELERİMİ UÇURUYORUM 40 dk.
Öğrencilerin okula ve pansiyona dair kaygılarını öğrenmek ve bu kaygıları gider-
Amaç
melerine yardımcı olmak
Malzeme Öğrenci sayısı kadar A4 kağıdı ve kalem, müzik sistemi
○ Öğrencilere birer A4 kağıdı dağıtın ve aşağıdaki yönergeyi verin.
Şimdi sizden bu okulda/pansiyonda bulunmaya ilişkin endişelerinizi veya korkularınızı düşünmenizi istiyorum.
“Örneğin burada hiç arkadaşım olmazsa ne yaparım?” gibi. Sonra, bunları size verdiğim kağıtlara yazın. Yazma
işlemi bitince bu kağıtlardan uçak yapın ve ben müziği açınca, bu kağıtları uçurun. Kağıt uçakları uçururken
endişenizin de bir kağıt gibi hafiflediğini ve uçarak uzaklaştığını hayal edin.
○ Bir süre sonra müziği kapatın.
○ Öğrencilerden yere düşen kağıt uçaklardan birini rastgele seçmelerini isteyin.
○ Kağıtta yazanları okumalarının ardından sırasıyla her öğrenciden elindeki kağıtta yer alan
endişeleri giderecek bir öneri getirmesini isteyin.
○ Eğer öğrenciler endişeleri değerlendirmekte zorlanırsa, siz o endişeyi gerçekçi bir biçimde
yanıtlamaya çalışın.
○ Etkinlik sonunda, yeni bir okul ortamına girildiği zaman kaygı duymanın normal olduğunu
vurgulayın. Başlangıçta duyulan endişelerin bilgi eksikliğinden de kaynaklanabileceğini
söyleyin.
Öğretmene Not
Değerlendirme sorularını yanıtlarken, mümkün olduğunca bütün endişelere cevap vermeye
çalışın. Ancak bazı endişelerin gerçekçi olmayabileceğini veya o an bir çözümünün buluna-
mayabileceğini unutmayın. Eğer öğrencinin endişesine o an çözüm bulunamıyorsa, endişeyi
geçiştirmeden gerçekçi bir şekilde ele alın ve öğrenciyi anladığınızı gösterin.
Örneğin: “Evet aileni çok merak ediyorsun ve şu an evde olmak istiyorsun. Onları çok özledin.
Hafta sonu onları görebileceksin. İstersen gün sonunda telefon açarak nasıl olduklarını da
sorabilirsin.”
Eğer öğrenci fiziki veya psikososyal anlamda müdahale gerektiren bir endişesini dile getirirse,
okulun rehberlik servisine danışın.
62