Page 61 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 61
○ Öğrencilerinize şu açıklamayı yapın:
“Bugün sizlerle çevremizi tanıyacağız. Bunun için dört gruba ayrılalım. Her grup bir öğretmenin eşliğinde oku-
lun/pansiyonun 500-750 metre çevresinde dolaşarak etrafta hangi dükkânların ve resmi binaların olduğunu
araştıracak. Bunun için yarım saatiniz var. (Okulun/pansiyonun çevresindeki dükkân, kurum ve kuruluşların
sayısına göre bu süre azaltılıp artırılabilir.) Döndükten sonra her grup gördüklerinin krokisini çizecek, o yüzden
neleri gördüğünüze dikkat edin ve aklınızda tutmaya çalışın. Anlaştık mı?”
○ Öğrenciler döndükten sonra her gruba bir karton, boya ve bir “Soru Sayfası” dağıtarak şu
yönergeyi verin;
“Şimdi gördüklerinizin krokisini çizmenizi istiyorum. Okuldan/pansiyondan çıktınız, ne tarafa döndünüz? İlk ne
gördünüz? İlk gördüğünüz yapıdan geri gelene kadar gördüğünüz dükkân ve resmi binaları krokinize yerleş-
tirin. Sizlere dağıttığım soruları özellikle cevaplamanızı ve krokinizde göstermenizi istiyorum. Bunun için 15
dakikanız var.”
○ Krokiler çizildikten sonra her grubun krokisini sunmasını ve sorularına cevap vermesini
isteyin. Cevapların doğru olup olmadığı tartışın ve diğer grubun sunumuna geçin.
○ Sunumlar bittikten sonra tüm sorulara doğru cevap veren grubu ilan edin, alkışlayın ve
krokisini duvara asın.
○ Değerlendirme sorularını tartıştıktan sonra etkinliği bitirin.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Etkinlik sırasında neler yaşadınız?
Binaların yerlerini hatırlamak için nasıl bir yol belirlediniz?
Zamanı kullanmakta sıkıntı çektiniz mi?
Çevreyi tanımak size neler sağlayabilir?
Bakkal Kırtasiye
Eczane
59