Page 66 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 66
11. FOTOĞRAFLAR VE MEKÂN 40 dk.
Öğrencilerin ortak olarak kullandıkları mekanları tanımalarını sağlamak
Amaç
Ortak mekanların kullanımına yönelik kuralları öğrenmek
Malzeme -
○ Öğrencilerin birlikte kullandıkları (yemekhane, kantin, kütüphane, okul / pansiyon bahçesi,
tuvaletler, yatakhane gibi) mekanları belirleyin.
○ Bu mekanları tahtaya yazın.
○ Aşağıda yer alan yönergeyi vererek, öğrencilerden bir mekanı seçerek betimlemelerini is-
teyin.
Şimdi tahtada yazan ortak kullanım alanlarımızdan birisini seçelim. Örneğin kütüphane… Şimdi gözlerinizi
kapatın ve arkanıza yaslanın. Şu an kütüphanede olduğunuzu hayal edin. Nasıl bir ortamdasınız ve ne yapıyor-
sunuz? Çevrenizdeki insanlar neler yapıyor? Bunu bir süre düşünmenizi istiyorum.
○ 1-2 dakika düşünme süresi verdikten sonra aşağıdaki yönergeyle etkinliği sürdürün:
Şimdi aranızdan birinin sınıfın ortasına gelerek, kütüphanedeki biriymiş gibi poz vermesini istiyorum. Yani
kütüphanede bir insanın nasıl olması gerektiğini gösteren bir poz vereceksiniz.”.
○ Muhtemelen ilk çıkan öğrenci, eline bir kitap alıp okurmuş gibi poz verecektir. İlk öğrenci
pozunu verdikten sonra aşağıdaki yönerge ile ikinci bir öğrenciyi de kendi pozunu vermesi
için davet edin:
“Peki, ilk pozu elde etmiş olduk. Şimdi, ilk pozla bütünlük sağlayacak, tamamlayıcı bir başka poza daha ihti-
yacımız var. Kim gelmek ister?”
○ İkinci öğrenci gelip poz verdikten sonra benzer bir yönerge ile başka öğrencileri de sınıfın
ortasına davet edin.
○ Mekan için verilen pozların yeterli sayıya ulaştığını düşündüğünüzde bu bölümü sonlandı-
rın.
○ Fotoğrafta yer alan öğrencilere sırayla ortak mekanda ne yaptıklarını sorun ve cevaplarını
alın.
○ Her mekan resmedildikten sonra, öğrencilerle bu mekanların kullanım amaçları ve kuralları
hakkında kısa bir tartışma gerçekleştirin.
64