Page 57 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 57

5. AİLEMİZE HOŞGELDİNİZ!                          60 - 90 dk.

          Amaç   Okula yeni başlayan öğrencilerin okula aidiyet duygusu geliştirmelerini sağlamak
                 Okul sembolleri (Okul flaması, varsa geçen sene ya da daha önceki senelerde
          Malzeme
                 kazanılan ödüller, kupalar, vb.), kağıt ve kalem



             Öğretmene Not
             Okulunuza ait bir flama veya ödül olmaması durumunda okulunuzun simgesini bayrak olarak
             bastırıp kullanabilirsiniz.


          ○  Yeni gelen kız ve erkek öğrenciler ve velilerini toplantının yeri, zamanı ve saati hakkında
            bilgilendirin.
          ○  Önceki yılın öğrenci meclis başkanı, okul birincisi, okul spor takım kaptanları ve varsa diğer
            öne çıkan öğrencilerle görüşerek onlara toplantının amacını ve onlardan ne beklediğinizi
            açıklayın. Kimin hangi sembolü nasıl bir metinle teslim edeceğini planlayın.

          ○  Toplantıdan önce kız ve erkek öğrencilerin isimlerini kâğıtlara yazarak “Kızlar” ve “Erkek-
            ler” olarak iki ayrı torbaya koyun.
          ○  Okul yönetimiyle birlikte tanışmanın gerçekleşeceği bir mekân belirleyin ve (sunum ya da
            film gösterisi yapılacaksa araç ve gereçlerin hazırlanması, müzik yayını için gerekli siste-
            min hazırlanması, kimin sunuculuk yapacağına karar verilmesi gibi) gerekli düzenlemeleri
            yapın.
          ○  Okul müdürünün açılış ve hoş geldiniz konuşmasından sonra, öğrencilere okul sembolle-
            rinin yeni gelen öğrencilere devredileceğini, sembolleri teslim alacak öğrencilerin kura ile
            belirleneceğini ve bir yeminle sembollerin teslim edileceğini açıklayın.
          ○  İlk sembolü verecek öğrenciyi sahneye davet edin ve kısaca kendisini tanıtmasını isteyin.
          ○  Daha sonra kurayla sembolü alacak bir kız bir erkek öğrenci belirleyin ve onları da sahneye
            davet edin. Sembolü teslim eden ve alan öğrencinin söyleyeceği/tekrar edeceği metnin
            duvarda/ tahtada yazılı olması veya kura ile birlikte isim çekilen kâğıtlarda söylenecek cüm-
            lenin de yazılı olması öğrencilerin heyecanlanıp “Ne söyleyeceğim?” kaygısı yaşamasını
            engelleyebilir.
          ○  Sembol tesliminden sonra hem teslim eden hem de teslim alan öğrencilere neler hissettik-
            lerini sorun ve alkışlarla yerlerine uğurlayın.
          ○  Teslim edilecek tüm semboller için aynı işlemi tekrarlayın.

          ○  Aşağıdaki sorulara yönelik öğrenci paylaşımlarını alarak etkinliği sonlandırın.


              DEĞERLENDİRME SORULARI
              Okulumuz hakkında neler düşünüyorsunuz?
              Bu okulun öğrencisi olmak size neler hissettiriyor?




                                                                     55
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62