Page 11 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Mevzuat
P. 11

9
          b) Bilimsel düşünme becerilerine sahip, öğrenmeyi öğrenen, üretken, bilgiye ula-
          şabilen, iletişim kurabilen, bilişim teknolojilerini kullanabilen, eğitim sürecine aktif
          olarak katılan, millî, insanî ve evrensel değerleri benimsemiş öğrenciler yetiştirecek
          biçimde yapılandırılır.
          c) Okul, işletme ve/veya programların özelliğine uygun mekânlarda yürütülür.

          (2) Yabancı dil, Kur’an - ı Kerim ve meslek derslerinde şube ve grup oluşturulurken
          okulların, programların ve derslerin özelliklerinin yanı sıra öğrenci seviyeleri de dik-
          kate alınır.
          (3) Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler, bireysel yeterliliklerine dayalı gelişim özel-
          likleri dikkate alınarak yaşam becerilerini geliştirmek ve öğrenme ihtiyaçlarını karşı-
          lamak üzere ortaöğretim kurumlarında açılan programlardan yararlandırılır.
          (4) Öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleriyle ortaöğretim kurumlarının özelliklerine
          göre öğretmen gözetiminde bireysel veya gruba yönelik alan uygulamaları, etkinlik-
          ler ve serbest çalışmalar yapılır. Bu kapsamda spor salonu, spor sahası, müzik odası,
          atölye, laboratuvar, kütüphane, konferans salonu ve diğer uygulama mekânların-
          dan öğrencilerin yararlanmaları için okul yönetimlerince gerekli tedbirler alınır. Or-
          taöğretim kurumlarında hangi uygulamalara ve etkinliklere yer verileceğine okul,
          çevre  ve  uygulanan  programların  özelliğine  göre  zümre  öğretmenler  kurulunun
          önerisi doğrultusunda okul yönetimince karar verilir.

          Ders süresi ve günlük çalışma saatleri
          Madde 9 - (1) (Değişik:RG - 13/9/2014 - 29118) Ortaöğretim kurumlarında bir ders
          saati süresi 40 dakikadır. Dersler arasındaki dinlenme süreleri okul yönetimlerince
          belirlenir. Derslerin başlama, bitiş ve öğle arası dinlenme süreleri il çalışma takvi-
          mine uygun olarak okul müdürünün başkanlığında okul zümre başkanları ve okul
          öğrenci temsilcisinden oluşan komisyon tarafından ortaöğretim kurumunun özel-
          likleri, uygulanan programlar ile çevre ve ulaşım şartları dikkate alınarak belirlenir.
          Dersler arasındaki dinlenme süresi 10 dakikadan, öğle arası dinlenme süresi ise 45
          dakikadan az olamaz. Ancak ikili öğretim yapan okullarda bu süreler daha kısa be-
          lirlenebilir.
          (2) Dersler, zümre öğretmenler kurulunun önerisi ve okul müdürünün onayı ile blok
          olarak da yapılabilir. Ancak her blok ders, iki ders saati süresiyle sınırlıdır.
          (3) (Değişik:RG - 28/10/2016 - 29871) Mesleki ve teknik ortaöğretim programlarında
          bir ders saati, mesleki alan uygulamalarına ilişkin derslerin eğitiminin okul/kurumun
          atölye  ve  laboratuvarlarında  yapılması  hâlinde  40  dakika,  işletmelerde  yapılması
          durumunda ise 60 dakikadır. Okulda veya işletmede yapılan staj süresi 60 dakika
          üzerinden değerlendirilir.
          (4) (Değişik:RG - 28/10/2016 - 29871) İşletmelerdeki mesleki eğitimin gündüz yapıl-
          ması esastır. Ancak 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanununun 73 üncü maddesi-
          ne göre sanayiye ait işlerin dışındaki diğer sektörlerde mesleki eğitim, sektörün ve
          program türünün özelliği ile iklim şartları ve yılın belli zamanlarında çalışan işletme-
          ler dikkate alınarak il istihdam ve mesleki eğitim kurulunun kararıyla günde 8 saati
          ve saat 22:00’yi geçmemek üzere gece de yapılabilir.
          (5) (Ek:RG - 13/9/2014 - 29118) Anadolu imam hatip liselerinde eğitim ve öğretim yılı
          süresince; imamlık, hatiplik, vaizlik, müezzinlik, kur’an kursu öğreticiliği ve benzeri
          mesleki uygulamaya yönelik eğitimler ilgili kurumlarla iş birliği içerisinde yürütülür.
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16