Page 9 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Mevzuat
P. 9
7
İkinci Bölüm
İlkeler, Ortaöğretim Kurumlarının Kuruluşu ve Amaçları
İlkeler
Madde 5 - (1) Ortaöğretim kurumları işlevlerini Türk millî eğitiminin genel ve özel amaç
ile temel ilkeleri doğrultusunda, evrensel hukuka, demokrasi ve insan haklarına uygun;
öğrenci merkezli, aktif öğrenme ve demokratik kurum kültürü anlayışıyla yerine getirir.
Ortaöğretim kurumlarının kuruluşu
Madde 6 - (1) Ortaöğretim kurumları, ortaokul veya imam - hatip ortaokulu üzerine
öğrenim süresi dört yıl olan yatılı ve/veya gündüzlü olarak eğitim ve öğretim veren
kurumlardır.
(2) Bu kurumlar;
a) (Değişik:RG - 21/6/2014 - 29037) Fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, Anadolu liseleri,
güzel sanatlar liseleri ve spor liseleri,
b) (Değişik:RG - 13/9/2014 - 29118) Anadolu imam hatip liseleri,
c) (Değişik:RG - 26/3/2017 - 30019) Mesleki ve teknik Anadolu liseleri, mesleki ve tek-
nik eğitim merkezleri, çok programlı Anadolu liseleri ile mesleki eğitim merkezlerin-
den oluşur.
(3) Sosyal bilimler liselerinde hazırlık sınıfı açılır; ayrıca Bakanlıkça uygun görülen
diğer ortaöğretim kurumlarında da hazırlık sınıfı açılabilir.
(4) Ortaöğretim kurumlarının açılması, kapatılması ve ad verilmesine ilişkin usul ve
esaslar Bakanlıkça belirlenir.
Ortaöğretim kurumlarının amaçları
Madde 7 - (1) Ortaöğretim kurumları;
a) Öğrencileri bedenî, zihnî, ahlâkî, manevî, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden
geliştirmeyi, demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı, çağımızın gerektirdiği bilgi
ve becerilerle donatarak geleceğe hazırlamayı,
b) Öğrencileri ortaöğretim düzeyinde ortak bir genel kültür vererek yükseköğreti-
me, mesleğe, hayata ve iş alanlarına hazırlamayı,
c) Eğitim ve istihdam ilişkilerinin Bakanlık ilke ve politikalarına uygun olarak sağlıklı,
dengeli ve dinamik bir yapıya kavuşturulmasını,
ç) Öğrencilerin öz güven, öz denetim ve sorumluluk duygularının geliştirilmesini,
d) Öğrencilere çalışma ve dayanışma alışkanlığı kazandırmayı,
e) (Değişik:RG - 13/9/2014 - 29118) Anadolu imam hatip liselerinde; imamlık, hatiplik
ve Kur’an kursu öğreticiliği gibi dinî hizmetlerin yerine getirilmesine kaynaklık ede-
cek gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasını
f) Öğrencilerin dünyadaki gelişme ve değişmeleri izleyebilecek düzeyde yabancı dil
öğrenebilmelerini,