Page 72 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Mevzuat
P. 72

70
          a) Öğretmenler kurulu,
          b) Sınıf veya şube öğretmenler kurulu,
          c) Zümre öğretmenler kurulu,

          ç) Okul zümre başkanları kurulu,
          d) Okul öğrenci meclisi,
          e) Okul öğrenci ödül ve disiplin kurulu,
          f) Onur kurulu,
          g) Sosyal etkinlikler kurulu
          oluşturulur.

          (2) Okullarda ihtiyaca göre bilim, danışma, sanat, proje ve benzeri kurullar da oluş-
          turulabilir.

          Öğretmenler kurulu
          Madde 109 - (1) Öğretmenler kurulu, kurumun öğretmen, uzman ve eğitici persone-
          linden oluşur. Okulun özelliğine göre gerektiğinde ilgili sektör temsilcileri, eğitici/
          öğretici personel, usta öğretici, proje uzmanı, proje koordinatörü, atölye teknisye-
          ni, öğrenci temsilcisiyle okul - aile birliği başkanı da kurul toplantısına çağrılır.
          (2) Öğretmenler kurulunun başkanı okul müdürüdür. Öğretmenler kurulu, müdürün
          bulunmadığı durumlarda müdürlüğe vekâlet edenin başkanlığında toplanır.

          (3) Öğretmenler Kurulu, ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders
          yılı sonunda toplanır. Ayrıca okul müdürünün gerekli gördüğü zamanlarda ve kurul
          üyelerinin salt çoğunluğunun yazılı isteği doğrultusunda da kurul toplantısı yapılır.

          (4) Olağanüstü durumlar dışında toplantıların zamanı, yeri ve gündemi bir hafta ön-
          ceden ilgililere yazılı olarak duyurulur ve gündemin bir örneği öğretmenler odasına
          asılır. Kararlar oy çokluğuyla alınır ve müdürün onayından sonra uygulamaya konu-
          lur.
          (5) Öğretmenler Kurulu toplantıları ders saatleri dışında yapılır. Ancak, gerekli hâl-
          lerde okul müdürünün önerisi, millî eğitim müdürlüğünün uygun görmesi ve mahalli
          mülkî idare amirinin onayıyla ders saatleri içinde de kurul toplantısı yapılabilir.

          (6) Öğretmenler kurulunda;
          a) Bir önceki toplantıda alınan kararların değerlendirilmesi,
          b) Öğretim programlarının uygulanması,

          c) Okulda ve çevrede Türkçenin doğru, güzel, etkili ve kurallarına uygun olarak kul-
          lanılması,
          ç) Atatürkçülükle ilgili konuların derslerde işlenişine ilişkin hususlar,

          d) Eğitim ve öğretim etkinliklerinin düzenli yürütülmesi,
          e) İstenen başarı düzeyine ulaşamayan öğrencilerin yetiştirilmesi için alınacak ön-
          lemler,
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77