Page 75 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Mevzuat
P. 75

73
          rünün görevlendireceği müdür yardımcısı ile yapılır. Kurul, ilk toplantısında o eğitim
          ve öğretim yılı için kendi aralarından birini başkan seçer.

          (2) Kurul, eğitim ve öğretim yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı so-
          nunda olmak üzere en az üç defa toplanır. Kararlar, oy çokluğuyla alınır ve müdürün
          onayından sonra öğretmenlere duyurulur. Kurul toplantıları ders saatleri dışında yapılır.
          Ayrıca zümre öğretmenler kurulu program ve diğer öğrenme etkinliklerini değerlendir-
          mek, uygulama süreçlerini izlemek, ortak kullanılacak ölçme - değerlendirme araçlarını
          hazırlamak ve sınav analizlerini yapmak üzere her ay belirli bir günde bir araya gelir. Bu
          toplantılara ayda bir kez okul müdürü veya sorumlu müdür yardımcısı katılır.
          (3) Zümre öğretmenler kurulu toplantılarında;
          a) Bir önceki toplantıya ait zümre kararlarının uygulama sonuçlarının değerlendiril-
          mesi ve uygulamaya yönelik yeni kararların alınması,

          b) Eğitim ve öğretimle ilgili mevzuat, Türk millî eğitiminin genel amaçları, okulun
          kuruluş amacı ve ilgili dersin programında belirtilen amaç ve açıklamaların okunarak
          planlamanın bu doğrultuda yapılması,

          c) Öğretim programlarında yer alması gereken Atatürkçülükle ilgili konular üzerinde
          durularak çalışmaların buna göre planlanması,
          ç) Öğretim programında belirtilen kazanım ve davranışlar dikkate alınarak derslerin
          işlenişinde uygulanacak öğretim yöntem ve teknikleriyle bunların uygulama şeklinin
          belirlenmesi,
          d) Ünite veya konu ağırlıklarına göre zamanlama yapılması, ünitelendirilmiş yıllık
          planlar ve ders planlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin
          hususların görüşülmesi,
          e) Diğer zümre veya bölüm öğretmenleriyle yapılacak işbirliği esaslarının belirlenmesi,

          f) Bilim ve teknolojideki gelişmelerin, derslere yansıtılmasını sağlayıcı kararlar alın-
          ması,
          g) Derslerin daha verimli işlenebilmesi için ihtiyaç duyulan kitap, araç - gereç ve ben-
          zeri öğretim materyalinin belirlenmesi,
          ğ) Okul ve çevre imkânlarının değerlendirilerek, yapılacak deney, proje, gezi ve göz-
          lemlerin planlanması,

          h) Öğrenci başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesinde ortak bir anlayışın, birlik ve
          beraberliğe yönelik belirleyici kararların alınması,
          ı) Görsel sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi dersleriyle uygulamalı nitelikteki diğer ders-
          lerin değerlendirilmesinde dikkate alınacak hususların tespit edilmesi; sınavların şe-
          kil, sayı ve süresiyle ürün değerlendirme ölçütleriyle puanlarının belirlenmesi,
          i) Öğrencilere verilecek proje ve ödev konularının seçiminde; öğretim programlarıy-
          la okul ve çevre şartlarının göz önünde bulundurulması,
          j) Öğrencilerin okul içinde, Öğrenci Seçme Sınavında, ulusal ve uluslararası düzeyde
          katıldıkları çeşitli sınav ve yarışmalarda aldıkları sonuçlara ilişkin başarı ve başarısız-
          lık durumlarının ders bazında değerlendirilmesi
          ve benzeri konular görüşülür.
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80