Page 76 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Mevzuat
P. 76
74
(4) Okul müdürü gerektiğinde aynı sınıf seviyesinde zümre öğretmenleriyle toplantı
düzenleyebilir.
(5) Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında ayrıca;
a) Öğretim programlarının incelenmesi, programların çevre özellikleri de dikkate alı-
narak amacına ve içeriğine uygun olarak uygulanması, dal dersleri ve modüllerinin
belirlenmesi,
b) Gerektiğinde yeni öğretim programlarının hazırlanması ve mevcutların geliştiril-
mesi,
c) Alandaki gelişmelerin izlenip değerlendirilmesi,
ç) Matematik ve fen bilimleriyle ilgili atölye, laboratuvar ve meslek dersleri arasında-
ki ortak konuların birlikte ve eş zamanlı yürütülmesi,
d) Öğrencilerde girişimcilik bilincinin kazandırılmasına yönelik çalışmalar,
e) Mesleki ve teknik eğitimle ilgili proje, yarışma, fuar ve sergi çalışmalarıyla,
f) Mesleki ve teknik eğitim ile ilgili sağlık ve güvenlik şartları
ilgili konular da görüşülür.
Okul zümre başkanları kurulu
Madde 112 - (1) Okul zümre başkanları kurulu, zümre başkanlarından oluşur. Kurul,
ilk toplantısında o eğitim ve öğretim yılı için kendi aralarından birini başkan seçer.
Gerektiğinde okul müdürünün çağrısıyla okul - aile birliğinden bir temsilci de göz-
lemci olarak bu kurula katılabilir.
(2) Kurul, dönem başlarıyla ders yılı sonunda ve zümre başkanının önerisi üzerine
okul müdürünün gerekli gördüğü diğer zamanlarda toplanır. Kararlar oy çokluğuyla
alınır ve müdürün onayından sonra öğretmenlere ve ilgili kurullara duyurulur. Kurul
toplantıları ders saatleri dışında yapılır.
(3) Okul zümre başkanları kurulunda;
a) Eğitim ve öğretimin planlanması, zümre ve alanlar arası bilgi akışı ve paylaşımıyla
öğrenci başarısının artırılması,
b) Eğitim ve öğretimde niteliğin yükseltilmesine yönelik görüş ve önerilerin değer-
lendirilerek gerekli önlemlerin alınması,
c) Öğretim programlarında belirlenen ortak hedeflere ulaşılması,
ç) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlamaları amacıyla öğretmenlerin alan-
larında hizmetiçi eğitime alınmalarının okul müdürlüğüne önerilmesi,
d) Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerle öğrenme güçlüğü çekilen konuların ilgili
zümre öğretmenleriyle işbirliği yapılarak belirlenmesi ve gerekli önlemlerin alınması,
e) Sınavların planlanması, uygulanmasına ilişkin usul ve esaslarının belirlenmesi, so-
nuçlarının değerlendirilmesi
ve benzeri konular görüşülür.
(4) İl ve ilçe millî eğitim müdürleri okul zümre başkanlarıyla toplantı yapabilir.