Page 11 - Öğrenci Kulüpleri Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı
P. 11

Yeni deneyimler edinilmesini sağlar.                      öğrenmeye karşı olumlu bir tutum edinmelerini, motivas-
                                                                      yonlarının  artmasını  ve  böylece  akademik  başarılarının
            Kulüp çalışmalarına katılmak, öğrencilerin ufkunu geniş-  daha yüksek olmasını sağlar.

            letir ve içinde yaşadıkları dünya hakkında daha fazla şey
            öğrenmelerini sağlar.                                     Öz güven duygusunu artırır.

            Okula verilen değeri artırır.                             Öğrenciler  katılmaktan  ve  bir  parçası  olmaktan  hoşnut
                                                                      olacakları yeni aktivitelerle tanışma fırsatı bulurlar. Yeni
            Kulüp çalışmalarına katılmak, öğrencilerin okulu farklı bir   beceriler  edindiklerinde,  çeşitli  zorlukların  üstesinden
            gözle görmesini sağlar. Okulu sadece öğrenme yeri ola-    geldiklerinde  ve  başarma  hissini  deneyimlediklerinde
            rak değil aynı zamanda eğlenebildiği bir yer olarak gör-  öğrencilerin kendilerine olan inançları ve dolayısıyla öz-
            melerine  katkıda  bulunur.  Öğrencilerin  okula  kendilerini   güvenleri artmaktadır. Kulüp çalışmalarına katılan öğren-
            daha  yakın  hissetmelerine  ve  böylelikle  aidiyet  hissi   ciler  sınıf  ortamında  da  daha  güvenli  olmakta,  derslere
            geliştirmelerine katkı sağlar. Öğretmenleri ve arkadaşları   daha fazla katılım sergilemektedirler.
            ile daha yakın ilişkiler kurabilir, onlarla iletişiminde daha
            güvenli olur. Bu durum, öğrencilerin öğrenmeye karşı mo-  Okul/sınıf içerisinde olumsuz tutum ve davranış-

            tivasyonları üzerinde de olumlu bir etkiye sahiptir.      ları azaltır.

            Öğrenmeyi  destekleyerek  akademik  başarının  Kulüp çalışmaları öğrencilerin birçok ruhsal gereksinimle-
            artmasını sağlar.                                         rini karşılar. Bu çalışmalarla öğrenciler kendilerini yönet-
                                                                      me alışkanlığı kazanırlar ve köksel değerleri içselleştirirler.
            Öğrencilerin  edindikleri  bilgi  ve  becerileri  farklı  bir   Kulüp çalışmaları olumsuz tutum ve davranışa sahip öğ-
            ortamda  kullanma  imkânı  bulmaları  onların  sınıf  içinde   rencilerin topluma kazandırılmasında da etkili olmaktadır.
            öğrendiklerini  daha  iyi  kavramalarına  yardımcı  olur.   Bu öğrenciler, kulüp çalışmalarında aktif görevler aldıkça
            Örneğin, öğrenci müzik kulübünde müzik dersindeki teorik   okulda daha az olumsuz davranışlar sergilemektedir.
            bilgileri, astronomi ya da çevre kulübüne katıldığında fen
            bilimleri  derslerinde  (fizik,  kimya,  biyoloji)  öğrendiklerini
            daha iyi kavrayacaktır. Öğrenci kulüplerine katılım öğren-
            cilerin zamanı daha iyi kullanmalarına, yaptıkları işe daha
            iyi konsantre olmalarına ve böylelikle çalışma becerileri

            edinmelerine de katkı sağlar. Ayrıca öğrencilerin okula ve

                                                                       7
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16