Page 11 - Öğrenci Kulüpleri Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı
P. 11
Yeni deneyimler edinilmesini sağlar. öğrenmeye karşı olumlu bir tutum edinmelerini, motivas-
yonlarının artmasını ve böylece akademik başarılarının
Kulüp çalışmalarına katılmak, öğrencilerin ufkunu geniş- daha yüksek olmasını sağlar.
letir ve içinde yaşadıkları dünya hakkında daha fazla şey
öğrenmelerini sağlar. Öz güven duygusunu artırır.
Okula verilen değeri artırır. Öğrenciler katılmaktan ve bir parçası olmaktan hoşnut
olacakları yeni aktivitelerle tanışma fırsatı bulurlar. Yeni
Kulüp çalışmalarına katılmak, öğrencilerin okulu farklı bir beceriler edindiklerinde, çeşitli zorlukların üstesinden
gözle görmesini sağlar. Okulu sadece öğrenme yeri ola- geldiklerinde ve başarma hissini deneyimlediklerinde
rak değil aynı zamanda eğlenebildiği bir yer olarak gör- öğrencilerin kendilerine olan inançları ve dolayısıyla öz-
melerine katkıda bulunur. Öğrencilerin okula kendilerini güvenleri artmaktadır. Kulüp çalışmalarına katılan öğren-
daha yakın hissetmelerine ve böylelikle aidiyet hissi ciler sınıf ortamında da daha güvenli olmakta, derslere
geliştirmelerine katkı sağlar. Öğretmenleri ve arkadaşları daha fazla katılım sergilemektedirler.
ile daha yakın ilişkiler kurabilir, onlarla iletişiminde daha
güvenli olur. Bu durum, öğrencilerin öğrenmeye karşı mo- Okul/sınıf içerisinde olumsuz tutum ve davranış-
tivasyonları üzerinde de olumlu bir etkiye sahiptir. ları azaltır.
Öğrenmeyi destekleyerek akademik başarının Kulüp çalışmaları öğrencilerin birçok ruhsal gereksinimle-
artmasını sağlar. rini karşılar. Bu çalışmalarla öğrenciler kendilerini yönet-
me alışkanlığı kazanırlar ve köksel değerleri içselleştirirler.
Öğrencilerin edindikleri bilgi ve becerileri farklı bir Kulüp çalışmaları olumsuz tutum ve davranışa sahip öğ-
ortamda kullanma imkânı bulmaları onların sınıf içinde rencilerin topluma kazandırılmasında da etkili olmaktadır.
öğrendiklerini daha iyi kavramalarına yardımcı olur. Bu öğrenciler, kulüp çalışmalarında aktif görevler aldıkça
Örneğin, öğrenci müzik kulübünde müzik dersindeki teorik okulda daha az olumsuz davranışlar sergilemektedir.
bilgileri, astronomi ya da çevre kulübüne katıldığında fen
bilimleri derslerinde (fizik, kimya, biyoloji) öğrendiklerini
daha iyi kavrayacaktır. Öğrenci kulüplerine katılım öğren-
cilerin zamanı daha iyi kullanmalarına, yaptıkları işe daha
iyi konsantre olmalarına ve böylelikle çalışma becerileri
edinmelerine de katkı sağlar. Ayrıca öğrencilerin okula ve
7