Page 15 - Öğrenci Kulüpleri Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı
P. 15
kındalık, problem çözme ve etkili kişiler arası iletişim vb.)
geliştirerek gelişimlerini desteklemek.
Öğrenci kulübü çalışmalarının yeri ve
• Öğrencileri etkileyen konuları tartışmak için güvenli
alanlar oluşturmak. zamanının belirlenmesi
• Öğrencilerin sağlık bilinci, girişimcilik gibi konularda di- Her bir kulüp için üyelerin bir araya gelecekleri
yaloğunu teşvik etmek. yerler eğitim öğretim yılı başında belirlenmelidir.
• Öğrenenler arasında takım ruhu, ağ oluşturma, eşit ka- Öğrenci kulüpleri faaliyetleri, okul sınırları içinde ve dı-
tılım ve iyileştirilmiş eğitim öğrenme çıktıları oluşturmak. şında yürütülebilir. Faaliyetlerin oluşturulması, sunumu,
değerlendirilmesi çalışmaları okul sınırları içerisinde ön-
• Öğrencilerde liderlik becerilerinin yanı sıra öğretmenlere ceden belirlenen alanlarda gerçekleştirilirken öğrenciler
ve ebeveynlere karşı şeffaflık ve hesap verebilirliği geliş- ailelerin izni ve danışman öğretmen ile okul yönetiminin
tirmek.
bilgisi dahilinde yüz yüze veya çevrimiçi toplantılarla bir
• Öğrencileri okulda ve toplumda sorumluluk almaları için araya gelerek kulüp faaliyetlerini gerçekleştirebilirler. Ku-
teşvik etmek. lüp faaliyetleri paydaş ortaklığı ile yürütülüyorsa ilgili ku-
rum ve kuruluşların tesislerinden de yararlanılabilir. Bu
• Öğrencilerin tutum ve davranışlarında olumlu değişime durumda ailelerin izni ve danışman öğretmenlerin rehber-
katkıda bulunmak.
liği gerekli olacaktır.
• Katılımda eşitliği teşvik etmek için özel ihtiyaçları olan Okuldaki öğrenci kulüplerinin çalışmalarının çakışmama-
öğrencileri, akran desteğine sahip olmaya ve liderlik po- sı, kulüp çalışma saatlerinin yer arama ile geçirilmesinin
zisyonlarını almaya yetkilendirmek.
engellenmesi için birtakım önlemler alınmalıdır. Kulüple-
• Ulusal değerler çerçevesinde birliğe ve çeşitliliğe saygıyı rin okul sınırları içinde yürütecekleri faaliyetler için, faa-
teşvik etmek. liyet içeriklerine uygun olarak sabit bir yer sene başında
belirlenmelidir.
• Kültürlerarası etkileşimi desteklemek.
Kulüp çalışmalarının hangi zaman diliminde ve
• Öğrencilerin toplumun üretken üyelerine dönüşmesine
yardımcı olmak. ne kadar süre yürütüleceği net bir şekilde belir-
lenmelidir.
• Dürüstlüğü, şeffaflığı ve hesap verebilirliği teşvik etmek.
11