Page 14 - Öğrenci Kulüpleri Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı
P. 14

Uygulamada Ne Yapılabilir?




            Öğrenci kulüplerinin yol gösterici ilke ve                ortaklıklar ve bağlantılar kurulması gerekir.
            hedeflerinin belirlenmesi                                 Öğrenci  kulüplerinin  oluşumunda,  yönetiminde  ve  güç-

                                                                      lendirilmesinde  hesap  verebilirlik  ve  şeffaflık  önemlidir.
            Öğrenci kulüplerinin oluşturulmasına, güçlendi-           Öğrencilerin liderlik ettiği okul kulüplerini oluştururken ve
            rilmesine ve desteklenmesine kılavuzluk edecek            yönetirken öğrenciler de dahil olmak üzere tüm aktörler

            birtakım ilkeler belirlenmelidir.                         hesap verebilir ve şeffaf olmalıdır.

            Öğrenciler, hayatlarını biçimlendiren aşamaların çoğunu   Öğrenci liderliğindeki okul kulüpleri, üyelerinin olumlu de-
            okulda geçirirler. Okuldayken öğrenciler sadece öğretime   ğişimine ve uzun vadeli gelişimine katkıda bulunan müda-
            değil birçok hizmete ve diğer destek biçimlerine erişme   haleleri üstlenmelidir.
            imkânı bulurlar. Öğrencilerin kendi eğitim ve öğrenme sü-
            reçlerine aktif katılımı ve bu süreçte onlara rehberlik sağ-  Genel  amaçlar  dışında  her  bir  kulüp  için  özel
            lanması önemlidir.                                        amaçlar ve hedefler belirlenmelidir.

            İyi  yapılandırılmış  öğrenci  kulüpleri;  öğrencilerin  öğren-  Okullar, çeşitli aktiviteleri ve (her bir kulüp için) özel amaç-
            me  sürecine  aktif  katılımını  sağlamada,  öğrenciler  ara-  ları veya hedefleri olan birçok kulübe sahip olabilir. Okul
            sında duyarlılığı artırmada, toplumsal değerleri, normları  kulüplerinin genel amacı, öğrencilerin kritik hayat bece-
            kazanmaları ve uygulamalarını teşvik etmede önemli bir  rileri ile donatma; iletişim ve kişilerarası beceriler, karar
            yer tutmaktadır. Bu nedenle öğrencilerin aktif katılımları-  verme, problem çözme, özgün ve eleştirel düşünme, öz
            nın  sağlanabilmesi  için  öğrenci  kulüpleri  oluşturulurken  farkındalık ve empati, atılganlık, öz kontrol ve esneklik ile

            öğrencilerin ilgileri, özel ihtiyaçları, talepleri dikkate alın-  ilgili  bilgi,  beceri  geliştirme;  öğretimi  tamamlama,  akran
            malıdır. Aksi durumda öğrenciler için kulüpler, ders anla-  grupları ve daha geniş ağlarla olumlu bağlantılar kurma;
            tımı yapılan ya da boşa geçirilen ders saatlerinden öteye  olgunlaşarak üretken bir şekilde meşgul vatandaşlar ola-
            geçmeyecektir.                                            rak yetkilendirilmek için katılım yoluyla güçlendirmektir.

            Öğrencileri  güçlendirmek  tüm  eğitim  paydaşlarının  so-  Aşağıda benimsenebilecek hedeflerden bazıları veril-
            rumluluğundadır.  Bu  nedenle  etkili  öğrenci  kulüpleri  ve  miştir:
            toplumla  bağlantılı  okullar  oluşturmak  için  ebeveynler,   • Öğrencilerin hayata dair becerilerini (benlik saygısı, far-
            sivil toplum kuruluşları, ilgili kurum ve kuruluşlarla güçlü

                                                                   10
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19