Page 3 - Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde Öğrenen Okul Kültürü
P. 3

YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN REHBER KİTABI







                                                     ÖN SÖZ
                     Günümüz toplumu bilgiye nasıl ulaşacağını, ulaşılan bilgiyi davranışa nasıl dö-

              nüştüreceğini ve mevcut bilgileri kullanarak yeni bilgileri nasıl üreteceğini bilen birey-
              lere ihtiyaç duymaktadır. Bu durum, okulların sürekli öğrenmeyi bir ilke olarak belirle-
              yip değişime ayak uydurmasını gerektirmektedir. Değişimin, yeniliğin ve dönüşümün
              yoğun bir şekilde gerçekleştiği günümüzde ise öğrenmenin önemi yadsınamaz bir şe-

              kilde artmıştır. Bu çerçevede, okullar değişime uyum sağlamak ve ortaya çıkan güncel
              problemler için çözüm önerileri geliştirebilmek amacıyla sürekli araştırmalar yapar ve
              öğrenir. Bunun sağlanabilmesi için de okulların öğrenen okul kültürünü benimsemesi
              gerekmektedir.



                     Öğrenen okul; sürekli öğrenen, kendini yenileyen, her koşulda öğrenmeyi mo-
              tive eden, insan kaynağını geliştirmenin önemini ortaya koyan, okulun tüm paydaş-
              ları tarafından benimsenen ve okulu çatışmadan koruyan bir okul kültürüne sahiptir.

              Öğrenen okullarda geleneksel anlayışın aksine öğretmenler öğrencilere bilgiyi aktar-
              maktan öte onlara araştırma, sorgulama ve bilgiye erişmenin yollarını öğretmeye çalı-
              şırlar. Öğretmenler, tek bilgi kaynağı olmaktan çıkıp hem meslektaşlarından hem de
              öğrencilerden öğrenirler. Öğretmen ve öğrencilere ek olarak eğitim kurumundaki bü-

              tün çalışanlar aktif öğrenme sürecinin içinde yer alırlar. Öğrenen okul kültürüne sahip
              okullarda yönetici-öğretmen, öğretmen-öğretmen, öğretmen-öğrenci, öğretmen-veli,
              yani bütün okul paydaşları arasında iş birliği vardır. Öğrenen okul kültürünü iyi işleten
              okullar öğrenmeyi bir araç olarak kullanarak daha üretken hale gelme fırsatı yakala-

              mış olurlar. Okulda kazandıkları bilgileri becerilere dönüştüren ve bu becerileri günlük
              yaşamda karşılaştıkları sorunları çözmede kullanan öğrenciler yetiştirmek, günümüz
              eğitim sisteminin bir gereğidir.



                     Okulun tüm paydaşlarının öğrenme sürecine etkin bir şekilde dahil olduğu ve
              öğrenme çıktılarının ürüne dönüştüğü bir okul kültürünü oluşturmada okul yöneti-
              cilerine ve öğretmenlere kılavuzluk etmesi amacıyla “Bilgi ve Beceri Bütünlüğünde
              Öğrenen Okul Kültürü Yönetici ve Öğretmen Rehber Kitabı” hazırlanmıştır. Hazırlanan

              bu rehber kitabın tüm okul yöneticilerimiz ve öğretmenlerimiz için yararlı olmasını di-
              liyorum.

                                                                         Halil İbrahim TOPÇU
                                                                     Ortaöğretim Genel Müdürü










                                                                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8