Page 251 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 251
EK 4: Coğrafya 10 (10.3.1.çözümleme) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
2. BÖLÜM: Öğrenme Öğretme Süreci
Süre: 20 dk.
Öğretmen aşağıdaki soruyu sınıfa yönelterek derse giriş yapar.
Çevrenizdeki ulaşım hatları nelerdir? Çevrenizdeki ulaşım hatlarının avantaj ve dezavantajlarının neler oldu-
ğunu düşünüyorsunuz?
Öğretmen, öğrencilerden gelen cevapları değerlendirdikten sonra ulaşım hatları ile ilgili aşağıdaki kavram hari-
tasını akıllı tahtadan açar.
Öğretmen, akıllı tahtadaki uluslararası ulaşım hatları ile ilgili öğrencilerin günlük hayatlarında kullandıkları ula-
şım türlerinden başlayarak konuyu özetler.
1-GIRIŞ Demir Yolları
Hava
Yolları
Uluslararası Ulaşım Hatları
Kara Deniz Boru
Yolları Yolları Hatları
Giriş kısmında öğrencilerde merak duygusu uyandırılmaya ve sorularla onların dikkati çekilmeye çalışılmıştır. So-
ru-cevap yöntemi kullanılmasındaki amaç, öğrencilerin konuyla ilgili ön bilgilerini harekete geçirmek ve bu bilgileri
ifade etmelerine fırsat sunarak derse aktif olarak katılmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin bir soruya cevap vermek
için iletişim yollarını kullanmaları ile ana dilde iletişim yetkinliğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çünkü bir fikrin yazılı
ve / veya sözlü olarak bir başkasına aktarılması ana dilde iletişimde yetkin olmayı gerektirmektedir.
Süre: 40 dk.
Öğretmen anahtar kavramlardan deniz yolu hatları kavramını açıklamak için öğrencilerden aşağıdaki haritayı
ders kitaplarından açmalarını ister ve akıllı tahtaya yansıtır.
Öğretmen, öğrencilerinden yandaki hari-
tadan yararlanarak bu deniz yolları üzerin-
deki önemli boğaz ve kanalların aşağıdaki
2-KEŞFETME harita üzerindeki numaralarla eşleştiril-
mesini ister.
Bu etkinlikte öğrencilerin harita be-
cerilerinin geliştirilmesi ve konunun
etkinlik üzerinden pekiştirilmesi he-
deflenmiştir.
Ders kitabından erişeceği sayfalar akıllı tahtaya yansıtılarak öğrencilerin dijital yetkinlikleri kullanmaları sağlanır.
Ayrıca, anlatım yöntemini tekdüzelikten kurtarmak ve farklı öğrenme stillerine sahip öğrenciler için (işitsel, görsel
vb.) fırsat yaratmak için çeşitli haritalardan ve görsellerden faydalanılmıştır.
249 249