Page 251 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 251

EK 4: Coğrafya 10 (10.3.1.çözümleme) Ders Planı Örneği     Öğretim Programı Okuryazarlığı


               2. BÖLÜM: Öğrenme Öğretme Süreci

                    Süre: 20 dk.
                    Öğretmen aşağıdaki soruyu sınıfa yönelterek derse giriş yapar.
                    Çevrenizdeki ulaşım hatları nelerdir? Çevrenizdeki ulaşım hatlarının avantaj ve dezavantajlarının neler oldu-
                    ğunu düşünüyorsunuz?
                    Öğretmen, öğrencilerden gelen cevapları değerlendirdikten sonra ulaşım hatları ile ilgili aşağıdaki kavram hari-
                    tasını akıllı tahtadan açar.
                    Öğretmen, akıllı tahtadaki uluslararası ulaşım hatları ile ilgili öğrencilerin günlük hayatlarında kullandıkları ula-
                    şım türlerinden başlayarak konuyu özetler.
                 1-GIRIŞ                       Demir                   Yolları
                                                                        Hava
                                               Yolları




                                                      Uluslararası Ulaşım Hatları





                                          Kara               Deniz             Boru
                                          Yolları           Yolları           Hatları

                   Giriş kısmında öğrencilerde merak duygusu uyandırılmaya ve sorularla onların dikkati çekilmeye çalışılmıştır. So-
                   ru-cevap yöntemi kullanılmasındaki amaç, öğrencilerin konuyla ilgili ön bilgilerini harekete geçirmek ve bu bilgileri
                   ifade etmelerine fırsat sunarak derse aktif olarak katılmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin bir soruya cevap vermek
                   için iletişim yollarını kullanmaları ile ana dilde iletişim yetkinliğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çünkü bir fikrin yazılı
                   ve / veya sözlü olarak bir başkasına aktarılması ana dilde iletişimde yetkin olmayı gerektirmektedir.


                    Süre: 40 dk.
                    Öğretmen anahtar kavramlardan deniz yolu hatları kavramını açıklamak için öğrencilerden aşağıdaki haritayı
                    ders kitaplarından açmalarını ister ve akıllı tahtaya yansıtır.
                                                                       Öğretmen,  öğrencilerinden  yandaki  hari-
                                                                       tadan yararlanarak bu deniz yolları üzerin-
                                                                       deki önemli boğaz ve kanalların aşağıdaki
                 2-KEŞFETME                                            harita  üzerindeki  numaralarla  eşleştiril-

                                                                       mesini ister.



                                                                          Bu  etkinlikte  öğrencilerin  harita  be-
                                                                          cerilerinin  geliştirilmesi  ve  konunun
                                                                          etkinlik  üzerinden  pekiştirilmesi  he-
                                                                          deflenmiştir.



                   Ders kitabından erişeceği sayfalar akıllı tahtaya yansıtılarak öğrencilerin dijital yetkinlikleri kullanmaları sağlanır.
                   Ayrıca, anlatım yöntemini tekdüzelikten kurtarmak ve farklı öğrenme stillerine sahip öğrenciler için (işitsel, görsel
                   vb.) fırsat yaratmak için çeşitli haritalardan ve görsellerden faydalanılmıştır.


                                                                                                         249 249
   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256