Page 252 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 252

Öğretim Programı Okuryazarlığı              EK 4: Coğrafya 10 (10.3.1.çözümleme) Ders Planı Örneği


                  Süre: 20 dk.
                  Soru





























              2-KEŞFETME    1. Panama Kanalı  2. .....................................  3. .....................................
                   4. .....................................
                                            5. .....................................
                                                                     6. .....................................
                   7. .....................................
                                                                     9. .....................................
                                            8. .....................................
                   10. .....................................
                  Cevap                     11. .....................................  12. .....................................

                  1. Panama Kanalı   2. MacellanBoğazı  3. Cebelitarık Boğazı   4. Dover Boğazı   5. Kiel Kanalı   6. Korint Kanalı
                  7.  İstanbul  Boğazı      8.  Süveyş  Kanalı    9.  Babülmendep  Boğazı      10.  Hürmüz  Boğazı      11.  Malakka  Boğazı
                  12. Tasmanya Boğazı

                  Öğretmen, deniz yolları konusunu yukarıdaki harita üzerinde özetleyip tamamladıktan sonra demiryolları ula-
                  şım sistemi hakkında kısaca açıklama yapar.

                  Öğretmen dünyadaki demir yollarını özetledikten sonra aşağıdaki soruyu öğrencilere yöneltir.
                  Soru:  Dünyada demir yolu ağlarının yoğunlaştığı alanlar nerelerdir? Dünyada demir yolu ağlarının belli alanlar-
                  da yoğunlaşmasının sebepleri nelerdir? Açıklayınız.
                  Cevap

                  Kuzey Amerika’nın doğusu, Avrupa ve Japonya demir yolu ağlarının çok yoğun olduğu alanlardır. Bu alanların
                  ortak özellikleri sanayileşmiş ve gelişmiş bölgeler olmalarıdır.
                  Öğretmen, öğrencilerin ders kitabından aşağıdaki hava yolları ulaşım haritasını açmalarını ister ve kendisi de
                  akıllı tahtadan bu haritayı açar.














       250
      250
   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257