Page 252 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 252
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Coğrafya 10 (10.3.1.çözümleme) Ders Planı Örneği
Süre: 20 dk.
Soru
2-KEŞFETME 1. Panama Kanalı 2. ..................................... 3. .....................................
4. .....................................
5. .....................................
6. .....................................
7. .....................................
9. .....................................
8. .....................................
10. .....................................
Cevap 11. ..................................... 12. .....................................
1. Panama Kanalı 2. MacellanBoğazı 3. Cebelitarık Boğazı 4. Dover Boğazı 5. Kiel Kanalı 6. Korint Kanalı
7. İstanbul Boğazı 8. Süveyş Kanalı 9. Babülmendep Boğazı 10. Hürmüz Boğazı 11. Malakka Boğazı
12. Tasmanya Boğazı
Öğretmen, deniz yolları konusunu yukarıdaki harita üzerinde özetleyip tamamladıktan sonra demiryolları ula-
şım sistemi hakkında kısaca açıklama yapar.
Öğretmen dünyadaki demir yollarını özetledikten sonra aşağıdaki soruyu öğrencilere yöneltir.
Soru: Dünyada demir yolu ağlarının yoğunlaştığı alanlar nerelerdir? Dünyada demir yolu ağlarının belli alanlar-
da yoğunlaşmasının sebepleri nelerdir? Açıklayınız.
Cevap
Kuzey Amerika’nın doğusu, Avrupa ve Japonya demir yolu ağlarının çok yoğun olduğu alanlardır. Bu alanların
ortak özellikleri sanayileşmiş ve gelişmiş bölgeler olmalarıdır.
Öğretmen, öğrencilerin ders kitabından aşağıdaki hava yolları ulaşım haritasını açmalarını ister ve kendisi de
akıllı tahtadan bu haritayı açar.
250
250