Page 5 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 5
İÇİNDEKİLER
ÖN SÖZ ......................................................................................................................................................4
BÖLÜM 1: ÖĞRETİM PROGRAMI OKURYAZARLIĞI NEDİR VE NEDEN ÖNEMLİDİR? ........................................ 5
BİLGEN KERKEZ, DR. HASAN NASIRCI, DR. MUSTAFA KANDIRMAZ
BÖLÜM 2: TEMEL KAVRAMLAR .................................................................................................................. 6
FİRDEVS AN PAK, BÜŞRA DURSUN, DOÇ DR. RECEP KAHRAMANOĞLU
BÖLÜM 3: ÖĞRETİM PROGRAMLARININ TEMELLERİ ................................................................................. 8
DR. FADIL ŞİRAZ, DR. MUSTAFA KANDIRMAZ, DOÇ. DR. RECEP KAHRAMANOĞLU
3.1. Öğretim Programlarının Felsefi Temelleri .......................................................................................... 8
3.2. Öğretim Programlarının Toplumsal Temelleri ..................................................................................13
3.3. Öğretim Programlarının Psikolojik Temelleri ....................................................................................17
3.4. Öğretim Programlarının Tarihî Temelleri ........................................................................................20
BÖLÜM 4: ÖĞRETİM PROGRAMLARININ ÖGELERİ .................................................................................... 22
BÜŞRA DURSUN, FİRDEVS AN PAK, AHMET ERİŞ, EMRE ASLAN, MELİHA AL, ŞAFAK CANSU DOĞRU, UĞUR ALTUN, SAMİ KAYA
4.1. Hedef ............................................................................................................................................. 23
4.2. İçerik ............................................................................................................................................. 35
4.3. Öğrenme Öğretme Süreci ..............................................................................................................42
4.3.1. Hedefe Uygun Öğretim Yöntem ve Teknik Seçimi ....................................................................42
4.3.2. Becerilere Uygun Öğretim Yöntem ve Teknik Seçimi ............................................................... 52
4.3.3. Değerlere Uygun Öğretim Yöntem ve Teknik Seçimi ................................................................ 61
4.3.4. Öğretim Hizmetinin Niteliğini Etkileyen Değişkenler................................................................ 66
4.3.5. Anlamlandırma Stratejileri ...................................................................................................... 69
4.4. Ölçme ve Değerlendirme ............................................................................................................... 71
4.4.1. Ölçme ve Değerlendirme Araçları ............................................................................................ 77
KAYNAKÇA ............................................................................................................................................... 89
Felsefe Ders Planı Örnekleri ....................................................................................................................... 91
Türk Dili ve Edebiyatı Ders Planı Örnekleri................................................................................................124
Tarih Ders Planı Örnekleri ......................................................................................................................... 167
Coğrafya Ders Planı Örnekleri ..................................................................................................................227
3