Page 279 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 279
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Kimya 9 (9.1.3.2.-Hatırlama) Ders Planı Örneği
Ek-3 Kazanım Ölçme ve Değerlendirme Soruları
Aşağıdaki ifadelerin doğru ya da yanlış olarak değerlendirilmesi harflerle belirtilmiştir. Cevaplarını-
za göre bulduğunuz harfleri kutucuklara yerleştirerek anahtar sözcüğe ulaşınız. Yanlış olan ifade-
lerin doğrusunu altlarına yazınız.
Soru Doğru Yanlış İfade
1. K A CaCO zaç yağının formülüdür.
3
2. D A Kireç taşı kalsiyum (Ca) elementi içerir.
3. A V Tuz ruhu temizlik maddesi olarak kullanılan bir asittir.
4. G L Bileşikler fiziksel yöntemlerle daha basit bileşenlerine ayrış-
tırılabilir.
5. E A Elementler, bileşiklerinin kimyasal yollarla ayrıştırılmasıyla
elde edilebilir.
3-DEĞERLENDİRME 6. T L Bileşiği oluşturan elementler arasında belirli bir oran vardır.
Anahtar Sözcük:
Sol sütunda bazı bileşiklerle ilgili ifadeler, sağ sütundaki seçeneklerde ise bileşiklerin formülleri verilmiş-
tir. Sol sütunundaki açıklamaların önündeki paranteze, sağ sütununda o açıklamalara karşılık gelen formü-
lün önündeki harfi yazınız.
Bileşiklerle İlgili İfadeler Bileşiklerin Formülleri
( ) 7. Kayaçların bileşeni ve yaygın adı kireç taşı olan bileşik. a. CaCO 3
b. CaO
( ) 8. Günlük hayatta lavabo açıcı olarak kullanılır. c. Ca(OH)
2
ç. CH COOH
( ) 9. Sofra tuzu olarak kullanılır. 3
d. HCl
( ) 10. Temizlik endüstrisinde önemli yere sahip olan asidik özellik- e. H O
2
teki bileşik. f. H SO 4
2
g. HNO
( ) 11. Sönmüş kireç olarak bilinir. ğ. KOH 3
h. NaCl
( ) 12. Pasta yapımında, pastanın kabarmasını sağlar.
ı. NaHCO 3
( ) 13. Kezzap olarak bilinir. i. NaOH
j. NH
3
Geleneksel ölçme araçlarında biri olan ve olgusal bilgi ölçmede uygun bir araç olduğu için öğretim programındaki hedef kaza-
nım "Bileşiklerin formüllerini adlarıyla eşleştirir." ifadesi dikkate alınarak kazanım paralelinde hazırlanmıştır.
Değerlendirme amaçlı hazırlanan bu soruda anahtar sözcük "adalet"tir. Öğretim programlarında yer verilen 10 kök değerden
biri olan bu kavrama öğrencilerin dikkati çekilmiş olacaktır. Burada adalet duygusunun önemi, olumlu örnekler, niçin adaletli
olmak gerektiği üzerinde durulur.
Doğru yanlış soruları öğrencilerin hatırlama, tanıma ve kavrama düzeyindeki bilişsel becerilerini ölçme amacıyla kullanılabilir.
Kazanım bilişsel düzeyi hatırlama basamağında yer aldığı için bu düzeye ve kazanıma uygun ölçme aracı seçilmiştir.
278
278