Page 279 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 279

Öğretim Programı Okuryazarlığı               EK 4: Kimya 9 (9.1.3.2.-Hatırlama) Ders Planı Örneği




                  Ek-3                                                  Kazanım Ölçme ve Değerlendirme Soruları

                   Aşağıdaki ifadelerin doğru ya da yanlış olarak değerlendirilmesi harflerle belirtilmiştir. Cevaplarını-
                   za göre bulduğunuz harfleri kutucuklara yerleştirerek anahtar sözcüğe ulaşınız. Yanlış olan ifade-
                   lerin doğrusunu altlarına yazınız.

                   Soru   Doğru       Yanlış     İfade
                   1.     K           A          CaCO  zaç yağının formülüdür.
                                                     3

                   2.     D           A          Kireç taşı kalsiyum (Ca) elementi içerir.

                   3.     A           V          Tuz ruhu temizlik maddesi olarak kullanılan bir asittir.


                   4.     G           L          Bileşikler fiziksel yöntemlerle daha basit bileşenlerine ayrış-
                                                 tırılabilir.
                   5.     E           A          Elementler,  bileşiklerinin  kimyasal  yollarla  ayrıştırılmasıyla
                                                 elde edilebilir.
            3-DEĞERLENDİRME    6.  T  L          Bileşiği oluşturan elementler arasında belirli bir oran vardır.



                                                  Anahtar Sözcük:




                 Sol sütunda bazı bileşiklerle ilgili ifadeler, sağ sütundaki seçeneklerde ise bileşiklerin formülleri verilmiş-
                 tir. Sol sütunundaki açıklamaların önündeki paranteze, sağ sütununda o açıklamalara karşılık gelen formü-
                 lün önündeki harfi yazınız.

                                     Bileşiklerle İlgili İfadeler         Bileşiklerin Formülleri
                  (     )  7.  Kayaçların bileşeni ve yaygın adı kireç taşı olan bileşik.  a. CaCO 3
                                                                        b. CaO
                  (     )  8.  Günlük hayatta lavabo açıcı olarak kullanılır.  c. Ca(OH)
                                                                               2
                                                                        ç. CH COOH
                  (     )  9.  Sofra tuzu olarak kullanılır.                3
                                                                        d. HCl
                  (     )  10. Temizlik endüstrisinde önemli yere sahip olan asidik özellik- e. H O
                                                                           2
                        teki bileşik.                                   f. H SO 4
                                                                          2
                                                                        g. HNO
                  (     )  11. Sönmüş kireç olarak bilinir.             ğ. KOH 3
                                                                        h. NaCl
                  (     )  12. Pasta yapımında, pastanın kabarmasını sağlar.
                                                                        ı. NaHCO 3
                  (     )  13. Kezzap olarak bilinir.                   i. NaOH
                                                                        j. NH
                                                                            3

           Geleneksel ölçme araçlarında biri olan ve olgusal bilgi ölçmede uygun bir araç olduğu için öğretim programındaki hedef kaza-
           nım "Bileşiklerin formüllerini adlarıyla eşleştirir." ifadesi dikkate alınarak kazanım paralelinde hazırlanmıştır.

           Değerlendirme amaçlı hazırlanan bu soruda anahtar sözcük "adalet"tir. Öğretim programlarında yer verilen 10 kök değerden
           biri olan bu kavrama öğrencilerin dikkati çekilmiş olacaktır. Burada adalet duygusunun önemi, olumlu örnekler, niçin adaletli
           olmak gerektiği üzerinde durulur.

            Doğru yanlış soruları öğrencilerin hatırlama, tanıma ve kavrama düzeyindeki bilişsel becerilerini ölçme amacıyla kullanılabilir.
            Kazanım bilişsel düzeyi hatırlama basamağında yer aldığı için bu düzeye ve kazanıma uygun ölçme aracı seçilmiştir.

      278
    278
   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284