Page 275 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 275

Öğretim Programı Okuryazarlığı               EK 4: Kimya 9 (9.1.3.2.-Hatırlama) Ders Planı Örneği


                  https://ogmmateryal.eba.gov.tr/beceri-temelli-kazanim?s=6&d=44&u=218&k=0 linkinde yer alan
                "GÜNLÜK YAŞAMDA KULLANILAN KİMYASAL MADDELERİ TANIMA" ve "BİLEŞİKLERİ ADLANDIRMA" kazanım
                bazlı beceri temelli etkinlikler yaptırılır.







            2-ÖĞRETİM SÜRECİ
























                Tahminî Süre: 15 dakika
            3-ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME  re dağıtılarak öğretmen rehberliğinde çözülür. Bu belgedeki sorular aşağıda verilmiştir.
                EK-3’te verilen Kazanım Ölçme ve Değerlendirme Soruları akıllı tahtaya yansıtılarak ya da çoğaltılıp öğrencile-


                Ders sonunda öğrencilere 1 hafta sürede tamamlayacakları ders dışı etkinlik ödevi verilir. Öğrendikleri 13 bile-
                şiğin günlük hayatta kullanım alanlarını araştırarak bir poster oluşturmaları ve oluşturdukları posterleri EBA
                sayfalarında sınıf arkadaşları ile paylaşmaları istenir. Her öğrencinin en az bir başka öğrencinin posteri hak-
                kında yorum yapması talep edilir. Bu yorumlarda saygılı olunması gerektiğine ve yapıcı eleştiriler yapılmasına
                dikkat çekilir. Süreç sonunda öğretmen tarafından tüm  posterlere aynı  platformda  yorum  yazılarak  dönüt
                yapılır. Poster değerlendirmede kullanılmak üzere Poster Değerlendirme Ölçeği EK-4’te verilmiştir.


           Planlanan ders dışı etkinlikle öğretim programlarında yer verilen kök değerden biri olan saygı kavramına öğrencilerin dikkati
           çekilmiş olacaktır.


           Öğrencinin teknolojiyi araç olarak kullanarak bilgiyi düzenlemesi, sosyal bir paylaşım ortamında paylaşması sağlanarak bilgi
           ve iletişim teknolojileri (BİT) becerisinin geliştirilmesi planlanmıştır.

           Öğretim programında ölçme ve değerlendirme uygulamalarına yön veren ilkelerden biri "Ölçme ve değerlendirme çalışmaları
           öğretim programının tüm bileşenleri ile azami uyum sağlamalı, kazanım ve açıklamaların sınırları esas alınmalıdır" şeklinde
           ifade edilmiştir. Bu ilke doğrultusunda düşünülerek ve kazanım hatırlama düzeyinde olduğu için genel olarak temel düzey
           davranışları ölçme amacıyla kullanılan doğru/yanlış, boşluk doldurma, eşleştirme gibi ölçme araçları kullanılmıştır.

           Öğretimin bu aşamasında hedeflenen davranışı ortaya çıkarma, dönüt verme ve öğrenilenlerin kalıcılığını sağlama aşamala-
           rını içermektedir.

           Bu etkinliklerin yaptırılmasındaki amaç kazanımın pekiştirilmesi ve aynı zamanda etkinlikler kapsamında ele alınan beceriler-
           den eleştirel düşünme becerisinin öğrencilere kazandırılmasıdır.

      274
    274
   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280