Page 9 - Dijital Okuryazarlık Becerileri Etkinlik Kitabı
P. 9
DİJİTAL
OKURYAZARLIK
Bilgi ve
2. İletişim Dijital Grup
ETKİNLİK Teknolojileri Okuryazarlık Dürüstlük Bilgi Kirliliği
Becerisi
Becerisi Ders İçi
Etkinliğin GENEL AĞDA DOĞRU BİLGİ Etkinliğin
Adı Süresi 80 Dakika
Etkinliğin Genel ağdaki bilimsel bir haberi/olayı çeşitli kaynakları kullanarak araştırabilme ve doğru
Amacı bilgi kaynaklarına ulaşmanın önemini kavrayabilme.
Genel ağda yer alan bilimsel haberi/olayı farklı kaynaklardan araştırarak karşılaştırma
Etkinliğin yapar. Haberin ayrıntılarına ulaşmanın mümkün olduğunu fark eder. Böylelikle
Açıklaması günümüzde bilgi kirliliğinin önlenmesinde araştırmanın ve doğru bilgi kaynaklarına
ulaşmanın önemini kavrar.
Araç Gereçler Genel ağda bulunan gazete, dergi ve haber kaynakları
1. Genel ağda yer alan bilimsel bir haberin kanıtlarını alınız (ekran görüntüsü, gazete
fotoğrafı vs.).
İşlem 2. Aynı haberi farklı genel ağ kaynaklarında araştırınız ve alıntılarınızı yapınız.
Basamakları 3. Bulduklarınızın doğruluğuna ilişkin karşılaştırmalar yapınız.
4. Bilgi farklılıklarını tespit ediniz.
5. Sonuçlarınızı sınıfla paylaşınız.
Aşağıda listelenen davranışlardan kazandığınız beceriler için evet, kazanamadığınız
beceriler için hayır kutucuğuna (X) işareti koyarak kontrol ediniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Kontrol 1. Aynı haberin/olayın farklı medya kaynaklarında yer aldığını gördünüz mü?
Listesi
2. Bilimsel bir haberin/olayın içeriğini incelediğinizde farklılıklar gördünüz mü?
3. Medya kaynaklarında bir haberin birbirinden farklı olarak yer almasının kişiler
üzerinde etkileri var mıdır?
4. Medyada haberin teyidine ulaşabileceğiniz kaynakları bulabildiniz mi?
9