Page 17 - Finansal Okuryazarlık
P. 17
FİNANSAL
OKURYAZARLIK
3. Finansal Grup Ders Dışı
ETKİNLİK Okuryazarlık
Bireysel Ders İçi
Etkinliğin DÖVİZ KURU HESAPLAMAYI ÖĞRENİYORUM Etkinliğin 20 Dakika
Adı Süresi
1. Döviz kavramını tanımlama ve açıklayabilme.
Etkinliğin 2. Döviz kuru kavramını kavrayabilme.
Amacı 3. Döviz alış ve satış fiyatlarını kavrayabilme.
4. Döviz alışı ve satışı ile ilgili hesaplamaları yapabilme.
Etkinliğin Bu etkinlik; döviz kurunun ne olduğunu, döviz alma ve döviz satma ile ilgili hesaplama ve
Açıklaması yorumlamaları içermektedir.
Öğretmen tarafından öğrencilere aşağıdaki kişilerin sahip olduğu varlık tablosu verilir.
Öğrencilerin Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası internet sitesinden (https://www.tcmb.
Etkinliğin gov.tr/wps/wcm/connect/tr/tcmb+tr/main+page+site+area/bugun) güncel döviz kurlarını
Uygulanması incelemeleri sağlanır. Öğrencilerin tabloda belirtilen alış ve satış işlemleri ile ilgili hesap-
lamaları yapmaları istenir. İşlemler sonucunda yorum yapmaları ve tartışmaları sağlanır.
Öğrencilerin cevapları ile ilgili geri bildirimlerde bulunulur.
Yönerge: Aşağıda 4 kişinin farklı para birimleri olarak sahip olduğu meblağlar verilmiştir.Tabloyu inceleyi-
niz. Herbir kişi için döviz satış veya birimlere çevirme işlemlerini yapınız. Bu doğrultuda aşağıda
verilen soruları cevaplandırınız.
Tablo 1.1: Kişilerin sahip olduğu meblağlar tablosu
ÇEVİRMEK İSTEDİĞİ
SAHİP OLDUĞU TUTAR İŞLEM SONUCU
DÖVİZ TÜRÜ
Ceren 4.000,00 € Euro
Arda 5.000,00 € Türk Lirası
Ahmet 9.000,00 ₺ Dolar
Efe 3.000,00 $ Türk Lirası
a) Yukarıda üzerinde hesap yaptığınız dövizlerden başka döviz çeşitleri var mı? Açıklayınız.
b) Yukarıdaki tabloyu ve yaptığınız işlemleri göz önüne alarak yaptığınız satış işlemlerinin tersi olarak alış
işlemlerini gerçekleştiriniz. İşlemlerinizi tablo hâline getiriniz ve gerekli hesaplamaları yapınız.
c) Her iki tabloyu (satış ve alış) karşılaştırınız. Aradaki farklara bakıp elde ettiğiniz sonuçları tartışarak yo-
rumlayınız.
17