Page 16 - Finansal Okuryazarlık
P. 16
FİNANSAL
OKURYAZARLIK
2. Finansal İletişim Ders Dışı
ETKİNLİK Okuryazarlık Sorumluluk Becerisi
Bireysel
Etkinliğin BANKA ÇALIŞANLARI İLE RÖPORTAJ Etkinliğin 80 Dakika
Adı Süresi
1. Banka hakkında bilgi sahibi olabilme.
Etkinliğin 2. Bankada hangi işlemlerin yapıldığını açıklayabilme.
Amacı 3. Banka ile yakından ilişkili olan mevduat, kredi, kâr, faiz gibi kavramlar hakkında bilgi
sahibi olabilme.
Etkinliğin Banka ile ilgili genel bilgiler, bankada yapılabilen işlemler, bankacılık ve finans ile ilişkili
Açıklaması olan bazı temel kavramları içermektedir.
Öğretmen tarafından öğrencilere bankalar ile ilgili kısa bir bilgi verilir. Daha sonra öğrenci-
lerden bir herhangi bir bankaya giderek gözlem yapmaları ve bir banka çalışanından rande-
vu alarak bir röportaj yapmaları istenir. Öğrencilerin banka ve bankada yapılan işlemler ile
ilgili soru hazırlamaları ve bu soruları görüşme esnasında banka çalışanına sormaları bek-
Etkinliğin lenir. Bankada kullanılan finans kavramlarının neler olduğu ve bu kavramların ne anlama
Uygulaması
geldiği de görüşme esnasında banka çalışanına yöneltilir. Görüşme esnasında öğrencilerin
not tutmaları ve bu notlara dayalı olarak bir rapor ve sunu hazırlamaları istenir. Öğrenciler sı-
nıf ortamında sunum yapmaları ve tartışmaları sağlanır. Etkinlik sonunda öğrencilere çeşitli
sorular sorularak öğrencilerin cevapları ile ilgili geri bildirimlerde bulunulur.
Yönerge: Yaptığınız röportaj ve hazırladığınız sunuma dayanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Bankalar genel olarak hangi işler ile ilgilenmekte-
dir? Açıklayınız.
2. Bankalarda hangi işlemler yapılabilmektedir? Öğ-
rendiklerinizi açıklayınız.
Görsel 1.10: Banka çalışanı ile röportaj yapmak
3. Banka işlemlerinde kullanılan finans kavramları nelerdir? Herbirini kısaca açıklayınız.
4. Bankada bulunan bölümler nelerdir? Açıklayınız.
5. Gözlemlerinize göre bankalarda en çok yapılan işlemler hangileridir? Açıklayınız.
16