Page 43 - Finansal Okuryazarlık
P. 43

FİNANSAL
                                                                                             OKURYAZARLIK




                   2.         Finansal                                                  Grup    Ders Dışı
              ETKİNLİK       Okuryazarlık
                                                                                       Bireysel  Ders İçi
             Etkinliğin      ACİL DURUM FONU                                         Etkinliğin   20 Dakika
             Adı                                                                     Süresi
             Etkinliğin      1.  Tasarrufun faydalarını açıklayabilme.
             Amacı           2.  Acil durumlar için tasarruf stratejisi geliştirebilme.
             Etkinliğin      Bu etkinlik, bireyin tasarruf kavramını öğrenmesini ve tasarruf yapmanın bireylerin hayatı-
             Açıklaması      na kazandırdıklarını anlamalarını içermektedir.
                             Öğretmen, öğrencilerden gruplara ayrılmasını ister. Öğrencilerin, Şükran'ın finansal özel-
                             liklerini ve gelecekteki hedeflerini okuması sağlanır. Öğrencilerden Şükran’ın tabloda yer
             Etkinliğin      alan harcamalarını incelemeleri istenir. Şükran’ın istenilen miktarda tasarruf edebilmesi
             Uygulanması     için harcamalarını yeniden düzenlemeleri ve yeni tutarların tablodaki ilgili alanlara doğru
                             şekilde kaydedilmesi sağlanır. Düzenlemelerden sonra gruplardan Şükran’ın tasarruf ettiği
                             miktarı diğer gruplarla paylaşması istenir.


             Yönerge : Sınıfı beş kişilik gruplara ayırınız.
                      1.  Şükran'ın bütçesini planlayabilmek için aşağıdaki bilgileri kullanınız.
                        •  Ayda 750 TL kazandığı yarı zamanlı bir işi var.
                        •  Bu zamana kadar üniversite için 600 TL biriktirdi.
                        •  Şükran üniversiteye başlamadan önce acil durumlar için sekiz ay sonunda 1.000 TL tasarruf
                          edecek bir bütçe planı geliştirmek istiyor.
                        •  Her ay gelirinin değişmediğini ve 750 TL olduğunu varsayınız.
                      2.  Şükran'ın aşağıda verilen harcamalarının yer aldığı tabloya göre Şükran’ın  azaltabileceği
                          giderlerini belirleyiniz.
                      3.  Düzenlenmiş harcama tutarını boş bırakılan yere yazınız.
                      4.  Sekiz ay sonundaki toplam gideri ve tasarrufu son sütunda boş bırakılan yere yazınız.


            Tablo 4.4: Harcamalar tablosu
                                                         HARCAMA         DÜZENLENMİŞ       HARCAMA
                            HARCAMALAR                    TUTARI        HARCAMA TUTARI      TUTARI
                              (AYLIK)
                                                          (AYLIK)          (AYLIK)        (SEKİZ AYLIK)
             Telefon faturası                                    45 TL

             Müzik dinleme uygulaması üyeliği                    30 TL
             Öğle yemeği (15 TL’den 20 okul günü için)           300 TL
             Eğlence (25 TL’den 4 gün)                           100 TL
             Spor salonu üyeliği                                 75 TL
             Giyim                                               50 TL
             Ulaşım (5 TL’den 20 okul günü için)                 80 TL
             Film/dizi izleme uygulaması üyeliği                 70 TL
             Toplam gelir                                        750 TL          750 TL          6000 TL
             Toplam gider                                        750 TL

             Tasarruf                                               0


                                                                                                    43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48