Page 38 - Finansal Okuryazarlık
P. 38
FİNANSAL
OKURYAZARLIK
4. Finansal Eleştirel Empati Grup Ders Dışı
ETKİNLİK Okuryazarlık Düşünce Geliştirebilme
Becerisi
Becerisi
Bireysel Ders İçi
Etkinliğin BİLİNÇLİ TÜKETİCİ Etkinliğin 20 Dakika
Adı Süresi
Etkinliğin 1. Bilinçli satın alma davranışı geliştirebilme.
Amacı 2. Finansal okuryazarlık ve karar verme becerileri edinebilme.
Bu etkinlik, bireyin planlı satın alma davranışı kazanmasını ve satın alma kararını verme
Etkinliğin sürecini doğru yönetmeyi öğrenerek gerektiğinde çevresindekilere finansal tavsiyeler ve-
Açıklaması
rebilmesini içermektedir.
Öğretmen; öğrencilerden kendilerinin, ailelerinin veya tanıdıkları kişilerin satın aldığı yük-
sek maliyetli (pahalı) ürün veya hizmeti düşünmelerini ister. Satın alınan bu ürün veya
hizmetlerin satın alma sürecinin nasıl ilerlediğinin anlatılması sağlanır. Öğrencilerden ge-
Etkinliğin lecekte satın almak istedikleri yüksek maliyetli ürün veya hizmetleri belirlemeleri istenir.
Uygulaması Öğrencilerden bu iki ürün için satın alma planı oluşturmaları istenir. Satın alma planı oluş-
turmanın faydaları üzerine konuşulur. Öğrencilerden bir internet sitesinin tavsiye köşesin-
de takipçilerden gelen üç adet harcama sorununu analiz ederek tavsiyelerde bulunmaları
istenir. Gruplardan verdikleri tavsiyeleri diğer gruplarla paylaşması istenir.
Yönerge 1: Satın almak istediğiniz yüksek maliyetli iki adet ürün veya hizmeti belirleyiniz. Bu ürün veya hiz-
mete uygun olarak aşağıdaki soruların yanıtlarını boş bırakılan alanlara yazınız.
Satın almak istediğiniz yüksek maliyetli iki adet ürün veya hizmeti belirleyiniz. Bu ürün veya hizmete uygun
olarak aşağıdaki soruların yanıtlarını boş bırakılan alanlara yazınız.
1. Satın almak istediğim ürün veya hizmet:
BÜTÇEM KRİTERLERİM SEÇENEKLERİM KARARIM
Seçiminizi nasıl yaptınız?
2. Satın almak istediğim ürün veya hizmet:
BÜTÇEM KRİTERLERİM SEÇENEKLERİM KARARIM
Seçiminizi nasıl yaptınız?
38