Page 35 - Finansal Okuryazarlık
P. 35

FİNANSAL
                                                                                             OKURYAZARLIK




                   2.         Finansal                                                  Grup    Ders Dışı
              ETKİNLİK       Okuryazarlık
                                                                                       Bireysel  Ders İçi
             Etkinliğin      İSTEK Mİ, İHTİYAÇ MI?                                   Etkinliğin   20 Dakika
             Adı                                                                     Süresi
                             1.  İhtiyaç kavramını kavrayabilme.
             Etkinliğin      2.  İstek kavramını kavrayabilme.
             Amacı           3.  Bir ürünü satın almadan önce istek ve ihtiyaç ayrımını yapabilme.
                             4.  İstek ve ihtiyaç ayrımının bütçe katkısını kavrayabilme.
             Etkinliğin      Bu etkinlik, tüketim yaparken satın almayı planladığı mal ve hizmetlerle ilgili istek ve ihti-
             Açıklaması      yaç kavramını ayırt etmeyi içermektedir.
                             Öğretmen tarafından öğrencilere aşağıdaki etkinlik soruları dağıtılır (Görsel 3.6). Etkinlikteki
             Etkinliğin      olayla ilgili verilen bilgiler doğrultusunda etkinlikte yer alan soruların cevaplandırılması iste-
             Uygulanması
                             nir. Öğrencilerin cevapları ile ilgili geri bildirimlerde bulunulur.

              Yönerge : Aşağıdaki etkinlik açıklamasını okuyunuz. Açıklamaya göre verilen soruları cevaplayınız.

            Alper ve Dila’nın satın almayı planladığı ürünler konusunda verdikleri kararın istek mi, ihtiyaç mı olduğunun
            ayrımıyla ilgili soruları cevaplandırınız.
            Alper, lise öğrencisidir. Resim dersinde kullanmak
            üzere resim fırçası, palet, resim kâğıdı almak iste-
            mektedir. Aynı ürünlerin benzeri evinde bulun-
            maktadır. Yeni alacağı ürünlerin marka ve renklerin
            kalitesini daha iyi bulduğu ve arkadaşlarının da bu
            benzer markayı kullandığı için almak istemektedir.
            Bu ürünleri almayı çok istediği için ve arkadaşlarıyla
            aynı marka ürünleri kullanmanın kendisini iyi hisset-
            tireceğini düşünerek borçlanarak bu ürünü almak
            istemektedir.                                  Görsel 3.6: Resim yapmak



                      İSTEK Mİ, İHTİYAÇ MI? BELİRLEME SORULARI               EVET               HAYIR

               Bu ürüne benzer ürünler evinde var mı?


               Bu ürünler için borçlanılacak mı?


               Bu ürünleri almak için bütçesinde yer var mı?

               Bu ürünleri piyasadan daha ucuza bulabilir mi?




             Satın alma kararı ne olmalıdır?

             Bu satın alma kararını vermede sizce hangi etken-
             ler etkili olmuştur? Yorumlayınız.



                                                                                                    35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40