Page 35 - Finansal Okuryazarlık
P. 35
FİNANSAL
OKURYAZARLIK
2. Finansal Grup Ders Dışı
ETKİNLİK Okuryazarlık
Bireysel Ders İçi
Etkinliğin İSTEK Mİ, İHTİYAÇ MI? Etkinliğin 20 Dakika
Adı Süresi
1. İhtiyaç kavramını kavrayabilme.
Etkinliğin 2. İstek kavramını kavrayabilme.
Amacı 3. Bir ürünü satın almadan önce istek ve ihtiyaç ayrımını yapabilme.
4. İstek ve ihtiyaç ayrımının bütçe katkısını kavrayabilme.
Etkinliğin Bu etkinlik, tüketim yaparken satın almayı planladığı mal ve hizmetlerle ilgili istek ve ihti-
Açıklaması yaç kavramını ayırt etmeyi içermektedir.
Öğretmen tarafından öğrencilere aşağıdaki etkinlik soruları dağıtılır (Görsel 3.6). Etkinlikteki
Etkinliğin olayla ilgili verilen bilgiler doğrultusunda etkinlikte yer alan soruların cevaplandırılması iste-
Uygulanması
nir. Öğrencilerin cevapları ile ilgili geri bildirimlerde bulunulur.
Yönerge : Aşağıdaki etkinlik açıklamasını okuyunuz. Açıklamaya göre verilen soruları cevaplayınız.
Alper ve Dila’nın satın almayı planladığı ürünler konusunda verdikleri kararın istek mi, ihtiyaç mı olduğunun
ayrımıyla ilgili soruları cevaplandırınız.
Alper, lise öğrencisidir. Resim dersinde kullanmak
üzere resim fırçası, palet, resim kâğıdı almak iste-
mektedir. Aynı ürünlerin benzeri evinde bulun-
maktadır. Yeni alacağı ürünlerin marka ve renklerin
kalitesini daha iyi bulduğu ve arkadaşlarının da bu
benzer markayı kullandığı için almak istemektedir.
Bu ürünleri almayı çok istediği için ve arkadaşlarıyla
aynı marka ürünleri kullanmanın kendisini iyi hisset-
tireceğini düşünerek borçlanarak bu ürünü almak
istemektedir. Görsel 3.6: Resim yapmak
İSTEK Mİ, İHTİYAÇ MI? BELİRLEME SORULARI EVET HAYIR
Bu ürüne benzer ürünler evinde var mı?
Bu ürünler için borçlanılacak mı?
Bu ürünleri almak için bütçesinde yer var mı?
Bu ürünleri piyasadan daha ucuza bulabilir mi?
Satın alma kararı ne olmalıdır?
Bu satın alma kararını vermede sizce hangi etken-
ler etkili olmuştur? Yorumlayınız.
35