Page 36 - Finansal Okuryazarlık
P. 36
FİNANSAL
OKURYAZARLIK
Dila, lise öğrencisidir. Beden eğitimi dersinde kullan-
mak üzere spor ayakkabı almak istemektedir. Hâliha-
zırda kullandığı spor ayakkabısı bulunmaktadır. Fakat
ayakkabı yıpranmış ve ayağını sıkmaktadır.
Bu nedenle beden eğitimi derslerinde ve spor yapar-
ken ihtiyacı olan ayakkabıyı almak istemektedir. Ala-
cağı ayyakkabının sağlam, rahat ve kaliteli olmasını
kriter olarak belirlemektedir. Ancak beğendiği ayak-
kabı, bütçesini aşmaktadır. Bu nedenle spor ayakkabı-
sını borçlanarak taksitle almak istemektedir. Görsel 3.7: Spor ayakkabı almak
İSTEK Mİ, İHTİYAÇ MI? BELİRLEME SORULARI EVET HAYIR
Bu ürüne benzer ürünler evinde var mı?
Bu ürünler için borçlanılacak mı?
Bu ürünleri almak için bütçesinde yer var mı?
Bu ürünleri piyasadan daha ucuza bulabilir mi?
Satın alma kararı ne olmalıdır?
Bu satın alma kararını vermede sizce hangi etken-
ler etkili olmuştur? Yorumlayınız.
Yönerge : Sınıfı üç kişilik gruplara ayırınız.
a) Alper resim dersi için aldığı ürünlerle ilgili neden piyasa araştırması yapmamış olabilir? Bu konuda ona
neler önerirsiniz?
b) Satın alma kararı vermede istek ve ihtiyaç ayrımının önemi konusunda Alper’e neler önerirsiniz?
c) Dila’nın verdiği satın alma kararını siz kendi hayatınızda hangi alanlarda kullanabilirsiniz? Nedenlerini
yorumlayınız.
36