Page 101 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 101

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9







                                                      c. Olası Cevap: Canlılar besin zincirinde oluşan zehirli mad-
                                                de birikiminden olumsuz etkilenir. Klorlu hidrokarbonlardan PCB’ler
                                                (poliklorlu bifeniller) endüstriyel atıklardandır. Araştırmalar, bu bile-
                                                şiklerin insanın ve birçok hayvan türünün endokrin sisteminin bozul-
                                                masında etkili olduğunu göstermiştir.


                                                2. Soru:

                                                Aşağıdan yukarı doğru 10000 J † 1000 J † 100 J † 10 J † 1 J
                                                şeklinde aktarılacaktır.  Ortalama her trofik düzeyden enerjinin yal-
                DEĞERLENDİRME
                                                nızca %10’u bir sonraki trofik düzeye aktarılır. Bu durumun neden-
                                                lerinden birisi de ısı kaybıdır. Bir canlı, besinindeki enerjinin %90’ın-
                                                dan fazlasını, canlılık faaliyetlerinde harcanan enerji ve ısı şeklinde
                                                kaybeder. Yaklaşık %10’unu ise biyokütle hâlinde depolar.

                                                Doğru verilen her cevap 1 puandır.

                                                          1. Soru: 3 ∙ 1 puan = 3 puan
                                                          2. Soru ise 1 puan olduğundan öğrencinin alabileceği en
                                                          yüksek puan 4’tür.






                                                Sınıfın çoğunluğunda yanlış cevaplar verilmiş ise öğretmenin “Eko-
                GERİ BİLDİRİM                   sistem Ekolojisi” konusunu tekrar işlemesi, yanlış öğrenmeleri dü-
                                                zeltmesi ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.






































                                                                                                             101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106