Page 104 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 104

BİYOLOJİ        SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME





               SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10





             DERS                             BİYOLOJİ

             SINIF                            10

             ÜNİTE                            Ekosistem Ekolojisi ve Güncel Çevre Sorunları


             KONU                             Güncel Çevre Sorunları ve İnsan

             KAZANIM                          10.3.2.1. Güncel çevre sorunlarının sebeplerini ve olası sonuçlarını
                                              değerlendirir.
             Kazanım Açıklaması               a.Güncel çevre sorunları özetlenerek bu sorunların canlılar üzerin-
                                              deki olumsuz etkileri belirtilir.

                                              Anlama*
             KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ        *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate
                                              alınmıştır.


             ÖNERİLEN SÜRE                    10 Dakika


             ÖLÇME ARACI                      Kelime İlişkilendirme Testi



                                              Öğrencinin küresel ısınma kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan
                                              kelime veya kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları
             ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
                                              küresel ısınma ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler kurması bek-
                                              lenir.




                                              I. Bölüm: Öğrencinin küresel ısınma ile ilişkili ürettiği her bir kelime
                                              veya kavram için 1 puan verilir.
             DEĞERLENDİRME
                                              II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.


                                              Bu  ölçme  aracının  konu  işlenmeden  önce  öğrencilerin  hazır
                                              bulunuşluk düzeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması du-
                                              rumunda: Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve
                                              zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğrenci ihtiyaçları-
                                              na göre planlanması önerilir.

             GERİ BİLDİRİM
                                              Bu  ölçme  aracının  konu  işlendikten  sonra  kullanılması  duru-
                                              munda: Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan,
                                              anlamlı cümle kuramayan öğrencilerin konuyu tekrar etmeleri öneri-
                                              lir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda
                                              öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kav-
                                              ram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.








        104
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109