Page 110 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 110
BİYOLOJİ SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
PERFORMANS GÖREVİ
GÜNCEL ÇEVRE SORUNLARININ SEBEPLERİ VE OLASI SONUÇLARI
Yönerge:
Sevgili öğrenciler, sizden “Güncel Çevre Sorunlarının Sebepleri ve Olası Sonuçları” ile ilgili araştırmala-
rınızı yaptıktan sonra sunacağınız değerlendirmelerinizi aşağıda verilen şekilde Altı Şapkalı Düşünme
Tekniği ile gerçekleştirmeniz beklenmektedir.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniğinin Uygulanması:
Araştırma süreci:
• Sınıf büyüklüğüne uygun şekilde 6 farklı grup oluşturunuz. 6 gruptan her birinin bir şapka rengini
tercih etmesi gerekmektedir.
• Güncel çevre sorunlarının sebepleri ve olası sonuçları ile ilgili araştırma yapınız. (Araştırma için iki
hafta süreniz vardır.)
• Çevre sorunlarının sebepleri ve olası sonuçlarına dayalı olarak kendi fikirlerinizi ve düşüncelerinizi
tercih ettiğiniz renkteki şapkanın gerektirdiği biçimde oluşturunuz.
Ders içi uygulama süreci:
• Daha önce oluşturulan grupları ve şapka renklerini dikkate alarak “U” ya da çember biçiminde otu-
runuz.
• Şapka rengine göre grubunuza uygun fikirleri tüm sınıf ile paylaşınız.
Beyaz
şapka:
• Beyaz şapka: Tarafsız şapkadır. Görüşülen konu ile ilgili net bilgi ve raporlar ortaya konur ve
sunulan bilgiler objektiftir.
Kırmızı şapka: Duygusal şapkadır. Görüşülen konu ile ilgili kişilere hiçbir dayanağı olmadan
• Kırmızı şapka:
sezgi, fikir ve duygularını söyleme fırsatı verir.
Sarı şapka: İyimser şapkadır. O işin avantajları ortaya konulur. Övgü, olumlu görüşler söylenir.
• Sarı şapka:
Siyah şapka: Kötümser şapkadır. Eleştiri, olumsuz görüşler ile görüşülen konunun riskleri,
• Siyah şapka:
zararları ve gelecekte doğuracağı problemler ortaya konulur.
• Yeşil şapka: Yenilikçi şapkadır. Konuyla ilgili alternatifler, öneriler ve yeni yaklaşımlar araştırı-
şapka:
Yeşil
lır.
• Mavi şapka:
Mavi şapka: Bütüncül bakan ve karar veren şapkadır. Gündemde olan problemi özetler, net bir
şekilde ortaya koyar ve yapılması gerekenleri belirler.
110