Page 111 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 111
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
Dereceli Puanlama Anahtarı
Mükemmel İyi Orta Geliştirilmesi
Ölçütler
(4) (3) (2) gerekli (1)
Elde ettiği verileri Elde ettiği veri-
Araştırmalar so- Elde ettiği verileri anlaşılır bir biçim- leri kaydederken Verileri anlaşılır bir
nucu veri topla- anlaşılır bir biçim- de kaydederken bir birden fazla hata biçimde kaydetme-
ma ve kaydetme de kaydetmiştir. miştir.
hata yapmıştır. yapmıştır.
Elde ettiği verileri
Elde ettiği verileri Elde ettiği verileri Verileri anlaşılır
Elde ettiği verileri doğru bir biçimde anlaşılır bir biçim- gösterirken ve bir biçimde göster-
yorumlayarak su- göstermiş ve sun- de göstermiş fakat sunarken hata memiş ve sunma-
num hazırlama sunumda hata
muştur. yapmıştır. mıştır.
yapmıştır.
Hazırladığı su- Sunumu 6 şapkalı Sunumu 6 şapkalı Sunumu 6 şapkalı Sunumu 6 şapkalı
numu 6 şapkalı düşünme tekniğine düşünme tekniği düşünme tekniği düşünme tekniğine
düşünme tekniği- uygun şekilde ger- ile gerçekleşti- ile gerçekleştirir- uygun şekilde ger-
ne uygun olarak çekleştirmiştir. rirken bir hata ken birden fazla çekleştirmemiştir.
sunma yapmıştır. hata yapmıştır.
Bilimsel gerekçe-
Bilimsel gerek- Bilimsel gerekçe- Bilimsel gerekçe-
Görüşlerini bilim- çelendirme kul- lendirme kullana- lendirmeyi kısmen lendirmeyi kullana-
rak sunum yap-
sel gerekçelen- lanarak sunum mış ve sonuçlar kullanarak sunum rak sunum yapma-
dirme kullanarak yapmış ve sonuç- kısmen bilimsel yapmış ve sonuç- mış ve sonuçlar
ifade etme ları bilimsel olarak olarak açıklanmış- lar bilimsel olarak bilimsel olarak
açıklamıştır. açıklanmamıştır. açıklanmamıştır.
tır.
Grup içinde iş bö-
Grup içinde iş Grup içinde iş Grup içinde iş lümü yapılmamış
bölümü sağlanmış bölümü sağlanmış bölümü ve iş birliği
Grup iletişimi ve grup iş birliği
ve iş birliği içinde ancak iş birliği için- anlamında sorun-
çalışılmıştır. de çalışılmamıştır. lar oluşmuştur. içinde çalışmamış-
tır.
111