Page 134 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 134

BİYOLOJİ        SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME





               SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5



             DERS                           BİYOLOJİ


             SINIF                          11

             ÜNİTE                          İnsan Fizyolojisi

             KONU                           Dolaşım Sistemleri
             KAZANIM                        11.1.4.1. Kalp, kan ve damarların yapı, görev ve işleyişini açıklar.

             KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ      Anlama

             ÖNERİLEN SÜRE                  10 Dakika

             ÖLÇME ARACI                    Kelime İlişkilendirme Testi

                                            Öğrencinin  kalp  ile  ilgili  zihninde  çağrışım  yapan  kelime  veya  kav-
                                            ramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri kalp ile birlikte
             ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
                                            kullanarak anlamlı cümleler kurması ve kalp ile ilgili bildiklerini çizerek
                                            göstermesi beklenir.
                                               I. Bölüm: Kalp kavramı ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1
                                                                puan verilir.
                                              II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                             III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre
                                                                puanlandırılır.

                                                      Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması
                                                                Değerlendirme Ölçeği

                                              Puanlar                       Çizimler
             DEĞERLENDİRME                              Çizim yapılmamış veya yapılan çizim kalp ile bağlan-
                                                 0
                                                        tılı değil.
                                                        Kalp kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler
                                                 1
                                                        yapılmış.
                                                        Kalp kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve alter-
                                                 2
                                                        natif kavramları içeren çizimler yapılmış.
                                                        Kapsamlı temsil çizimleri (kalp kavramının üç veya
                                                 3      daha fazla boyutu ile ilgili doğru bilgiler içeren, kap-
                                                        samlı çizimler) yapılmış.


                                            Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bu-
                                            lunuşluk  düzeylerinin  belirlenmesi  amacıyla  kullanılması  duru-
                                            munda: Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf
                                            yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğrenci ihtiyaçlarına göre
                                            planlanması önerilir.


             GERİ BİLDİRİM                  Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumun-
                                            da: Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı
                                            cümle kuramayan ve yeterli kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin
                                            kalp, kan, damar kavramlarını tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf gene-
                                            linde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tara-
                                            fından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının
        134                                 giderilmesi gerekmektedir.
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139