Page 134 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 134
BİYOLOJİ SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
DERS BİYOLOJİ
SINIF 11
ÜNİTE İnsan Fizyolojisi
KONU Dolaşım Sistemleri
KAZANIM 11.1.4.1. Kalp, kan ve damarların yapı, görev ve işleyişini açıklar.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin kalp ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kav-
ramları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri kalp ile birlikte
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
kullanarak anlamlı cümleler kurması ve kalp ile ilgili bildiklerini çizerek
göstermesi beklenir.
I. Bölüm: Kalp kavramı ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1
puan verilir.
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre
puanlandırılır.
Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması
Değerlendirme Ölçeği
Puanlar Çizimler
DEĞERLENDİRME Çizim yapılmamış veya yapılan çizim kalp ile bağlan-
0
tılı değil.
Kalp kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler
1
yapılmış.
Kalp kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve alter-
2
natif kavramları içeren çizimler yapılmış.
Kapsamlı temsil çizimleri (kalp kavramının üç veya
3 daha fazla boyutu ile ilgili doğru bilgiler içeren, kap-
samlı çizimler) yapılmış.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bu-
lunuşluk düzeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması duru-
munda: Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf
yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğrenci ihtiyaçlarına göre
planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumun-
da: Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı
cümle kuramayan ve yeterli kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin
kalp, kan, damar kavramlarını tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf gene-
linde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tara-
fından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının
134 giderilmesi gerekmektedir.